Autoscout24 verliest NAP-weblabel

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Ook de procedure hoe om te gaan met parallel geïmporteeerde auto`s klopte niet.”
Auto’s op de website die al een NAP-label hadden, behouden die wel. “Die kunnen we niet alsnog verwijderen”, aldus Uildriks. “Maar er worden voorlopig geen nieuwe labels toegekend.”
Directeur Jurgen Vugts van Autoscout24 geeft toe dat er een fout is gemaakt. “Een aantal maanden geleden hebben we onze nieuwe website gelanceerd. Bij het overzetten van de data is de vermelding van het kenteken bij het NAP-logo weggevallen. Dat is niet conform de afspraken met NAP, maar over een paar dagen hebben dat weer rechtgetrokken en staat ook het NAP-logo weer op onze site.” Volgens NAP is er sprake van een breder probleem. “Nogal wat occasions die op occasionwebsites staan, bestaan helemaal niet”, aldus Uildriks. Hij wil een onafhankelijk onderzoeksbureau de occasionhandel op internet laten onderzoeken. “Bepaalde auto’s worden vier keer geadverteerd, met steeds andere gegevens erbij. Het autobedrijf bekijkt dan gewoon met welke gegevens de auto de meeste aandacht trekt.” NAP wil nu een onafhankelijk bureau de tekortkomingen bij occasionsites, dataleveranciers en software laten onderzoeken.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autoscout24 verliest NAP-weblabel | Automotive Online

Autoscout24 verliest NAP-weblabel

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Ook de procedure hoe om te gaan met parallel geïmporteeerde auto`s klopte niet.”
Auto’s op de website die al een NAP-label hadden, behouden die wel. “Die kunnen we niet alsnog verwijderen”, aldus Uildriks. “Maar er worden voorlopig geen nieuwe labels toegekend.”
Directeur Jurgen Vugts van Autoscout24 geeft toe dat er een fout is gemaakt. “Een aantal maanden geleden hebben we onze nieuwe website gelanceerd. Bij het overzetten van de data is de vermelding van het kenteken bij het NAP-logo weggevallen. Dat is niet conform de afspraken met NAP, maar over een paar dagen hebben dat weer rechtgetrokken en staat ook het NAP-logo weer op onze site.” Volgens NAP is er sprake van een breder probleem. “Nogal wat occasions die op occasionwebsites staan, bestaan helemaal niet”, aldus Uildriks. Hij wil een onafhankelijk onderzoeksbureau de occasionhandel op internet laten onderzoeken. “Bepaalde auto’s worden vier keer geadverteerd, met steeds andere gegevens erbij. Het autobedrijf bekijkt dan gewoon met welke gegevens de auto de meeste aandacht trekt.” NAP wil nu een onafhankelijk bureau de tekortkomingen bij occasionsites, dataleveranciers en software laten onderzoeken.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.