ADN: nieuwe formules voor aftermarket
“Ik deed te veel, waardoor ik bijvoorbeeld onvoldoende tijd had voor de contacten met key accounts als leasemaatschappijen en verzekeraars.”
Tjeerdsma wordt op 1 januari ook verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de garageformule AD Autobedrijf (met zo’n 160 deelnemers een van de succesvollere van Nederland) en voor de ontwikkeling van nieuwe formules. “Dan kun je denken aan AD-formules als Truck Drive, dat in Frankrijk en Duitsland al actief is, en aan AD Moteur, dat zich met name richt op revisiebedrijven. Maar ook Auto Primo, een formule voor universele garages die onder AD Autobedrijf is gepositioneerd, en AD Carrosserie, een schadeformule die in Frankrijk een hit is, behoren tot de mogelijkheden.”
ADN is een van de grotere Nederlandse distributeurs van automaterialen: de centrale organisatie bedient een netwerk van 98 grossiersvestigingen. AD maakt deel uit van het Europees opererende AutoDistribution International (ADI), dat een netwerk heeft van ruim tweeduizend grossiersbedrijven in 26 landen, en een omzet van meer dan vijf miljard euro.