Glasgarant start SMS-service
Bij ruitschade wordt er bijna automatisch contact opgenomen met de verzekerde. Bijna, want hij moet eerst wel het woord ‘Glas’ naar 3669 SMS-en. Als hij vervolgens doorgeeft in welk postcodegebied hij geholpen wil worden, zoekt Glasgarant een passend bedrijf op dat contact opneemt met de gedupeerde. Morgen (donderdag 9 november) vindt eerst nog een grootschalige test plaats onder de ongeveer 6.500 tussenpersonen, om hen zelf te laten ervaren hoe de dienst werkt. De Glasgarantverzekeraars zetten hiermee naar eigen zeggen een eerste stap naar leveranciersonafhankelijke schadestroomstimulering binnen het netwerk van Glasgarant. De SMS-dienst zal vermeld worden op de groene kaarten van de betrokken verzekeraars. Dat zijn er negen: Aegon, Algemene Zeeuwse, Delta Lloyd, Europeesche, Fortis ASR, Generali, De Goudse, Proteq en Reaal. Bij Glasgarant zijn vierhonderd autoruitherstelbedrijven aangesloten.