Nieuwe standards voor Opel, Saab en Chevrolet
Dit is onder meer bedoeld om het multimerkdealers makkelijker te maken. Zo zouden dealers die bijvoorbeeld Opel en Chevrolet verkopen, beide logo’s voortaan op één pilaar mogen zetten. De nieuwe stijl geldt evenwel ook voor single point dealers.
“We gaan de nieuwe stijl de komende twee-drie jaar bij al onze dealers invoeren”, aldus Jeroen Maas van General Motors Nederland. De veranderingen zijn volgens Maas “best ingrijpend”. “We hebben een pilot lopen bij een dealer in Tiel, die voert de nieuwe CI al.” De kosten worden volgens hem gedeeld tussen importeur en dealers. “Dat gaat in goed onderling overleg, het is een gezamenlijk inspanning.” Over de hoogte van de investeringen wil hij geen uitspraken doen, maar in Duitsland worden bedragen genoemd van € 10.000 voor kleine dealers tot € 100.000 voor grote bedrijven.
Er is volgens Maas veel overleg geweest met de andere Nederlandse importeur op wie dit verhaal van toepassing is: Kroymans (Saab) en Chevrolet Nederland. Ook voor deze dealers gaat er een en ander veranderen.