VWE ontsluit technische informatie

Redactie Redactie
• Laatste update:

De gegevens komen van autofabrikanten. “Wij betrekken ze van een Duits bedrijf (AuDaCon, redactie) dat hiermee onlangs de innovatieprijs op de Automechanika heeft gewonnen.”

ORS (Onderhoud, Reparatie en Service) gaat ook informatie geven over recalls, zodat bijvoorbeeld universele autobedrijven deze kunnen gaan doen, aldus Vestering. “Ook geeft het systeem checklists voor beurten en reparaties, zodat je kunt repareren met fabrieksgarantie. Bij een volgende release kun je een certificaat afdrukken dat verklaart dat je volgens fabrieksspecificaties hebt gewerkt, en wat je precies hebt gedaan.” Dan zal het systeem bij iedere klus ook de nummers van de benodigde onderdelen gaan melden.

Volgens Vestering kunnen receptionisten straks met ORS aan de balie een nauwkeurige prijsopgave doen voor een beurt of reparatie. “Dat kost minder dan een minuut. Het systeem bevat OEM-reparatietijden, inclusief ontdubbeling. Als er een band en een remblok moeten worden vervangen, dan wordt de demontage van het wiel maar één keer meegenomen.” Wanneer de receptionist vervolgens het uurtarief en de onderdelenprijzen invoert, rolt de offerte eruit. Als de klant ja zegt, maakt de receptionist met één druk op de knop een werkorder.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.