Japanners domineren ook aangepaste Tevredenheidstrofee
Misschien wás die kans ook wel groter, maar vijf van de zes hoofdprijzen gingen niettemin naar Japanse auto’s. Alleen de Audi A6 redde de Europese eer, in de categorie ‘executive’ auto’s .
Tijdens de vorige edities van de Tevredenheidstrofee wonnen Subaru (2002 en 2003) en Lexus (2004 en 2005) de hoofdprijs. Saillant: in Duitsland kwam onlangs Toyota als beste uit de bus in een klanttevredenheidsonderzoek van J.D Power. Honda eindigde daar als tweede. De tevredenheid over Japanse merken is dus geen puur Nederlandse aangelegenheid.
Het prijzenfeest van AutoWeek, dat werd gehouden in de showroom van Hessing langs de A2, was een wedstrijd tussen Toyota en Honda. Eerstgenoemde won met de Prius in de compacte middenklasse en met de Corolla Verso in de mpv-klasse. Honda won naast de hoofdprijs ook in het compacte segment (met de Jazz) en in de middenklasse (met de Accord). Zoals gezegd won de A6 bij de executives, terwijl de suv-prijs naar de Subaru Forrester ging.
De wedstrijd Toyota – Honda werd op de valreep nog 3-3. Toyota won namelijk de vakjuryprijs voor de beste introductiecampagne, voor de Yaris.