Alacar opent vestiging in Den Haag

Redactie Redactie
• Laatste update:

Alacar richt zich met scherpe tarieven en een bijzonder transparant prijsmenu op de autobezitter die zelf zijn schade betaalt. Deels bestaan de klanten uit mensen met een WA-polis, deels uit autobezitters met een all-risks polis die hun no claim niet kwijt willen raken. Het concept, dat in 2002 van start ging, had aanvankelijk moeite met het vinden van franchisenemers, maar groeit dit jaar snel: Den Elzen is deelnemer nummer vijftien, maar volgens general manager Wolf Creemers sluit Alacar dit jaar af met minstens achttien deelnemers en is het de bedoeling binnen twee jaar landelijke dekking te bereiken.

Volgens Joost den Elzen heeft zijn bedrijf een groot klantenbestand dat vroeger grotendeels uit particulieren bestond, maar nu steeds vaker ‘gestuurde’ klanten ziet komen. “Met de Alacar-formule denken we een heel belangrijk marketinginstrument te hebben om onze doelgroep op een andere manier te benaderen. We kunnen onze doelgroep zo intensiever bereiken, zodat we de omzet kunnen vergroten en verdere schaalgrootte kunnen realiseren.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.