Mercedes pakt zilver van Audi af in premiumsegment

Redactie Redactie
• Laatste update:

BMW verkocht in 2015 5,2 procent meer auto’s dan in 2014 en kwam uit op 1,91 miljoen verkopen. Mercedes groeide met 13 procent naar 1,87 miljoen verkopen.

Audi zag zijn autoverkoop met 2,6 procent toenemen naar 1,8 miljoen verkopen. Dat is een recordaantal voor het merk, maar niet genoeg om zijn titel als tweede grootste premiummerk te prolongeren. 

Mercedes had Audi na het derde kwartaal van 2015 al ingehaald. Het is voor het eerst sinds 2010 dat Audi minder auto`s verkocht dan Mercedes. Afgelopen juni maakte de fabrikant bekend een efficiencyslag te maken om Audi en BMW bij te benen. 

Mercedes behaalde vooral in China een grote verkoopwinst, aldus Automotive News Europe.  

Mercedes pakt zilver van Audi af in premiumsegment | Automotive Online

Mercedes pakt zilver van Audi af in premiumsegment

Redactie Redactie
• Laatste update:

BMW verkocht in 2015 5,2 procent meer auto’s dan in 2014 en kwam uit op 1,91 miljoen verkopen. Mercedes groeide met 13 procent naar 1,87 miljoen verkopen.

Audi zag zijn autoverkoop met 2,6 procent toenemen naar 1,8 miljoen verkopen. Dat is een recordaantal voor het merk, maar niet genoeg om zijn titel als tweede grootste premiummerk te prolongeren. 

Mercedes had Audi na het derde kwartaal van 2015 al ingehaald. Het is voor het eerst sinds 2010 dat Audi minder auto`s verkocht dan Mercedes. Afgelopen juni maakte de fabrikant bekend een efficiencyslag te maken om Audi en BMW bij te benen. 

Mercedes behaalde vooral in China een grote verkoopwinst, aldus Automotive News Europe.