BMW-dealer Story opent ‘brandstore light’ in Gorinchem

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Story-directeur Eric Theuws aan Automotive.

Het bedrijf opende eerder al BMW- en Mini-brandstores in Venlo en later dit jaar waarschijnlijk ook in Venray. “We doen het voornamelijk om meer bekendheid voor de merken en voor ons bedrijf te genereren”, zegt Theuws.

Mini
Het bedrijf is positief over de tijdelijke winkels, maar is terughoudend met investeringen. Bij de eerdere ervaringen kwamen er gemiddeld zo`n 200 mensen per dag, waaronder een deel toeristen. “Het levert leads op, maar minder dan we vooraf dachten. Wel verkopen we ook merchandise. We kiezen daarom voor een `light` versie van de corporate identity. Het ziet er echt BMW-waardig uit, maar de investering is te overzien”, stelt Theuws. Importeur BMW Nederland is op de hoogte van de actie. “Maar we doen het helemaal zelf.”

Of tijdelijke brandstores een permanent onderdeel worden van de bedrijfsvoering, durft Theuws niet te zeggen. “Bij Mini merken we dat er meer mogelijkheden zijn, het is toch een wat hipper merk. Bij BMW moet de uitstraling meer premium en dat maakt het moeilijker. Vooralsnog blijft het voor ons daarom bij proberen.”
 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

BMW-dealer Story opent ‘brandstore light’ in Gorinchem | Automotive Online

BMW-dealer Story opent ‘brandstore light’ in Gorinchem

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Story-directeur Eric Theuws aan Automotive.

Het bedrijf opende eerder al BMW- en Mini-brandstores in Venlo en later dit jaar waarschijnlijk ook in Venray. “We doen het voornamelijk om meer bekendheid voor de merken en voor ons bedrijf te genereren”, zegt Theuws.

Mini
Het bedrijf is positief over de tijdelijke winkels, maar is terughoudend met investeringen. Bij de eerdere ervaringen kwamen er gemiddeld zo`n 200 mensen per dag, waaronder een deel toeristen. “Het levert leads op, maar minder dan we vooraf dachten. Wel verkopen we ook merchandise. We kiezen daarom voor een `light` versie van de corporate identity. Het ziet er echt BMW-waardig uit, maar de investering is te overzien”, stelt Theuws. Importeur BMW Nederland is op de hoogte van de actie. “Maar we doen het helemaal zelf.”

Of tijdelijke brandstores een permanent onderdeel worden van de bedrijfsvoering, durft Theuws niet te zeggen. “Bij Mini merken we dat er meer mogelijkheden zijn, het is toch een wat hipper merk. Bij BMW moet de uitstraling meer premium en dat maakt het moeilijker. Vooralsnog blijft het voor ons daarom bij proberen.”
 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.