Automotions lanceert online auto-inkoopservice
Dat meldt het bedrijf aan Automotive.
Deze week wordt de website gelanceerd waarop klanten hun auto kunnen laten taxeren. Alfons Verhagen, marketingmanager bij de Automotions Groep, benadrukt dat het verschil met de bestaande speler is dat zij zich enkel regionaal oriënteren.
In de regio Zeeland/West-Brabant benadert het bedrijf autobezitters om hun – liefst jonggebruikte – auto aan te bieden. Dat proces gaat als volgt: De klant vult een online formulier in met het kenteken, adres, eventuele schades, foto’s en selecteert de opties van de auto. Vervolgens ontvangt de aanbieder een sms en een e-mail met de waarde van de auto. “En binnen twee uur wordt er gebeld door ons klantcontactcentrum om het vervolgproces te begeleiden”, legt Verhagen uit. De klant kan kiezen voor cash of de aanschaf van een andere auto.
Erg duur
Automotions gaat zo het tekort aan occasions te lijf. “We hebben op onze negentien vestigingen een zwaar tekort aan jonggebruikte, dealeronderhouden auto’s. Het is in deze markt lastig om aan goede jonge occasions te komen en bijkopen is vaak erg duur”, verklaart Verhagen.
Binnen de Automotions Groep kunnen alle dealervestigingen de ingekochte auto opeisen en in hun showroom zetten. “Als na twee dagen niemand de auto naar de eigen vestiging heeft toegetrokken, wordt hij verkocht via het handelsplatform Carcollect”, aldus Verhagen.
Carcollect is vorig jaar zomer gelanceerd door Automotions en begin dit jaar verkocht aan softwarespecialist Automotive Powerhouse.
Automotive publiceerde eerder een artikel over de opkomst van online inkoopmodules. Abonnees kunnen het artikel hier lezen.