Toyota hoogst gewaardeerde automerk, BMW op twee
Het merk Toyota is dit jaar 28,9 miljard dollar (26,6 miljard euro) waard. De waarde van BMW steeg met 2 procent naar 26,3 miljard dollar (24,2 mld euro). Het merk Mercedes werd 1 procent meer waard (21,8 mld dollar – 20,1 mld euro). Audi maakte de grootste sprong en steeg met 43 procent in merkwaarde.
De merkwaarde van de top 10 automerken steeg met 3 procent naar 143,6 miljard dollar (132,2 mld euro).
merk |
merkwaarde (x mln $) |
verschil tov 2014 |
Toyota |
28,913 |
-2% |
BMW |
26,349 |
2% |
Mercedes-Benz |
21,786 |
1% |
Honda |
13,332 |
-5% |
Ford |
13,106 |
11% |
Nissan |
11,411 |
3% |
Audi |
10,127 |
43% |
Volkswagen |
9,283 |
10% |
Land rover |
4,987 |
nb |
Lexus |
4,329 |
nb |
Apple waardevoller dan Google
In de hele merken-top 100 stoot Apple Google van de troon als meest waardevolle merk. Apple zag zijn merkwaarde met 67 procent stijgen naar 247 miljard dollar (227,4 mld euro).
Toyota zakte vier plaatsen in de algehele top 100 naar de dertigste plaats.