Duitse fabrikanten in biedingsoorlog om Nokia’s high-tech kaarten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Automotive News. 

De autofabrikanten krijgen in hun wens om Here in te lijven geduchte concurrentie uit Silicon Valley, meldt Automotive News op basis van verschillende bronnen. Zo zou taxi-app Uber een bod op Here hebben afgegeven van 3 miljard dollar (2,67 miljard euro). De drie autofabrikanten kunnen ieder waarschijnlijk zo’n 700 miljoen euro inleggen en zullen dus een extra investeerder nodig hebben om het bod van Uber te matchen. 

Twee fronten
Het is niet bekend hoeveel bedrijven er betrokken zijn in de onderhandelingen, maar naar verluidt zijn er twee kampen te ontwaren: de industriële en de technologiebedrijven. De technologiebedrijven hebben een voorsprong aangezien zij doorgaans meer cash en investeerders hebben, en bestuurders die dichter bij het vuur zitten.

Er is de fabrikanten echter veel aan gelegen om Here uit handen van partijen als Uber en Apple te houden, aangezien deze bedrijven de technologie waarschijnlijk voor hen zullen afschermen. Apple, dat onder meer samenwerkt met Tomrom, zou overigens nog geen interesse hebben getoond, aldus Automotive News

Nokia, dat de telecomtak in 2013 verkocht aan Microsoft, presenteerde in 2013 een aantal telematicasystemen van Here

Duitse fabrikanten in biedingsoorlog om Nokia’s high-tech kaarten | Automotive Online

Duitse fabrikanten in biedingsoorlog om Nokia’s high-tech kaarten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Automotive News. 

De autofabrikanten krijgen in hun wens om Here in te lijven geduchte concurrentie uit Silicon Valley, meldt Automotive News op basis van verschillende bronnen. Zo zou taxi-app Uber een bod op Here hebben afgegeven van 3 miljard dollar (2,67 miljard euro). De drie autofabrikanten kunnen ieder waarschijnlijk zo’n 700 miljoen euro inleggen en zullen dus een extra investeerder nodig hebben om het bod van Uber te matchen. 

Twee fronten
Het is niet bekend hoeveel bedrijven er betrokken zijn in de onderhandelingen, maar naar verluidt zijn er twee kampen te ontwaren: de industriële en de technologiebedrijven. De technologiebedrijven hebben een voorsprong aangezien zij doorgaans meer cash en investeerders hebben, en bestuurders die dichter bij het vuur zitten.

Er is de fabrikanten echter veel aan gelegen om Here uit handen van partijen als Uber en Apple te houden, aangezien deze bedrijven de technologie waarschijnlijk voor hen zullen afschermen. Apple, dat onder meer samenwerkt met Tomrom, zou overigens nog geen interesse hebben getoond, aldus Automotive News

Nokia, dat de telecomtak in 2013 verkocht aan Microsoft, presenteerde in 2013 een aantal telematicasystemen van Here