Mediabestedingen importeurs lager in aanloop AutoRAI

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat blijkt uit een analyse van Adfact. Het onderzoeksbureau ziet een verband tussen de afgenomen reclamebestedingen en de AutoRAI, die vandaag van start is gegaan. 

Volgens Lars de Vries van Adfact willen autoimporteurs goed voor de dag komen op de AutoRAI. “En dat kost geld. Dat lijkt ten koste te gaan van het reclamebudget. De autotentoonstelling zorgt niet voor een extra impuls. Sterker nog, vooralsnog haakte alleen Hyundai met één radiocampagne in op het evenement.”

Renault en Mondeo
Renault is in het eerste kwartaal met 7,5 miljoen euro aan ingekochte mediawaarde de grootste adverteerder onder de automerken. Op modelniveau werd voor de nieuwe Ford Mondeo (3 miljoen euro) het meeste uitgegeven. 

Importeurs gaven het afgelopen kwartaal minder geld uit aan buitenreclame. TV blijft het populairste medium.

merk

Mediabestedingen in mln euro

Renault

7,5

Peugeot

6,3

Ford

5,8

Nissan

5,4

Opel

4,6

 

Model

Mediabestedingen in mln euro

Ford Mondeo

3

Peugeot 208

2,9

Skoda Fabia

2,7

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.