Smart: meer verkooppunten, nadruk op privélease

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldde Hans-Bahne Hansen (foto), directeur van Mercedes-Benz Nederland, tijdens de eerste persconferentie van de AutoRAI. De AutoRAI gaat morgen officieel van start voor zakelijk publiek en overmorgen voor consumenten. 

Privelease
Mercedes heeft in Nederland twaalf contractpartners met in totaal 88 vestigingen. Met de komst van nieuwe Smart-modellen wil de importeur het verkoopnetwerk van de stadsauto uitbreiden. “Wij houden vast aan het huidige model waarbij Smart toegevoegd wordt aan de Mercedes-outlets. Wij gaan de merken dus niet fysiek scheiden, zoals andere merken (zoals BMW, red) doen”, aldus Hansen.

Tijdens de AutoRAI wordt een privéleasecampagne gelanceerd waarbij in samenwerking met Mercedes-Benz Financial Services (MBFS) Smarts worden aangeboden voor 199 euro. Vanaf 2016 komen daar de compacte Mercedes-modellen bij. “Wij zijn al jaren actief met privélease en zien dit product nu steeds populairder worden. Wij verwachten dat privélease voorlopig blijft groeien”, aldus Hansen, die geen prognose wil afgeven voor de hoogte van deze groei. 

AutoRAI
De persconferentie van Mercedes was de eerste van de AutoRAI, die morgen start. Bekijk op onze Facebook-pagina een overzicht van de opbouwwerkzaamheden. Opvallend: voor het eerst in decennia prijkt het Fiat-logo niet langer op de grote reclamezuil voor de RAI. Fiat ontbreekt op de AutoRAI. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.