Occasionverkoop in maart met 8,6% toegenomen
Over het eerste kwartaal werden er b2c 273.939 occasions verkocht. Dat zijn er 5,5% meer dan dezelfde periode vorig jaar.
VW meest verkocht
In maart groeide de b2b-handel met 8 procent naar 64.217 en de verkoop door consumenten onderling was stabiel (+0,1 procent naar 56.428).
VW-occasions werden b2c het meest verkocht, gevolgd door de merken Peugeot en Renault. Top-5 b2c-occasionmerken in maart 2015:
merk |
aantal |
Volkswagen |
9.874 |
Peugeot |
8.152 |
Renault |
8.038 |
Opel |
7.918 |
Ford |
7.416 |
De verkoop van gebruikte bestelauto’s nam b2c met 5,8 procent toe en b2b met 1,5 procent. De c2c-verkoop nam met 2,6 procent af.
Bekijk het volledige overzicht in de rubriek Feiten&cijfers.