Occasionbezitters meest trouw aan Audi, minst aan Mitsubishi

Redactie Redactie
• Laatste update:

De gemiddelde loyaliteit bij occasionkopers is gedaald van 47,8 naar 47,5. 

EDM en Motivaction hebben voor Automotive de grootste occasionmerken onderverdeeld in kopersprofielen. De loyaliteit aan een merk hangt sterk af van het type persoon dat de auto koopt. Audi- en BMW-rijders vallen bijvoorbeeld onder de groep Ambitieuze Trendvolgers en die zijn behoorlijk loyaal. Suzuki- en Fiat-rijders horen tot de groep Gezinsgerichte Voordeelzoekers, de minst loyale kopersgroep.

Overigens zijn Mercedes-rijders niet meegenomen in het onderzoek, zij zijn volgens de bureaus niet in een profiel te vangen.

Het artikel over de occasionloyaliteit en klantprofielen (inclusief de merken die daarbij passen) staat in Automotive Management 3. Abonnees kunnen het artikel hier online lezen.Op de illustratie (getekend door Gunart): een Ondernemend Internetgezin. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.