‘Zelfstandig dealernetwerk Alfa Romeo in Italië’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Autoedizione.nl, dat zich baseert op Italiaanse bronnen. Fiat Nederland zegt tegen Automotive het bericht niet te kunnen bevestigen. 

Alfa Romeo leidt een zieltogend bestaan. Fiat-topman Sergio Marchionne lanceerde plan na plan om Alfa weer in de markt te zetten. Vooralsnog met weinig succes. In Nederland daalde het marktaandeel van Alfa tot 0,1%.

Nieuwe huisstijl in Nederland
Fiat breekt dus met het beleid van de afgelopen jaren, waarin geprobeerd werd om juist alle merken onder één dak te krijgen: operatie Penta. In Nederland is de animo voor het Penta-dealerschap erg klein. In de tijd dat Kroymans nog Alfa-importeur was, werd er ook al geprobeerd om Alfa hoger te positioneren, via de Galleria`s. Daar moesten er zeven van komen, maar het werden er uiteindelijk twee.  

Ook in Nederland gaan er veranderingen plaatsvinden, al blijven die beperkt tot een aanpassing aan de corporate identity. “Voor Alfa en Jeep gaan we werken met donkere kleuren, voor de andere merken met lichte kleuren”, zegt Mirco Rácz, woordvoerder bij de importeur. In Q4 moeten de veranderingen doorgevoerd zijn. “We zijn nu bezig met de voorbereiding op de komst van de nieuwe reeks aan Alfa-modellen. Die nieuwe modellen willen we graag op een gepaste manier presenteren.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Zelfstandig dealernetwerk Alfa Romeo in Italië’ | Automotive Online

‘Zelfstandig dealernetwerk Alfa Romeo in Italië’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Autoedizione.nl, dat zich baseert op Italiaanse bronnen. Fiat Nederland zegt tegen Automotive het bericht niet te kunnen bevestigen. 

Alfa Romeo leidt een zieltogend bestaan. Fiat-topman Sergio Marchionne lanceerde plan na plan om Alfa weer in de markt te zetten. Vooralsnog met weinig succes. In Nederland daalde het marktaandeel van Alfa tot 0,1%.

Nieuwe huisstijl in Nederland
Fiat breekt dus met het beleid van de afgelopen jaren, waarin geprobeerd werd om juist alle merken onder één dak te krijgen: operatie Penta. In Nederland is de animo voor het Penta-dealerschap erg klein. In de tijd dat Kroymans nog Alfa-importeur was, werd er ook al geprobeerd om Alfa hoger te positioneren, via de Galleria`s. Daar moesten er zeven van komen, maar het werden er uiteindelijk twee.  

Ook in Nederland gaan er veranderingen plaatsvinden, al blijven die beperkt tot een aanpassing aan de corporate identity. “Voor Alfa en Jeep gaan we werken met donkere kleuren, voor de andere merken met lichte kleuren”, zegt Mirco Rácz, woordvoerder bij de importeur. In Q4 moeten de veranderingen doorgevoerd zijn. “We zijn nu bezig met de voorbereiding op de komst van de nieuwe reeks aan Alfa-modellen. Die nieuwe modellen willen we graag op een gepaste manier presenteren.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.