Citroën-agent wint dag racen op Zandvoort

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het was de winnaar van de 2011-editie, Mark van Ham van Jaguar-dealer Demandt, die hem op 1 januari belde. “Mark dacht dat ik gewonnen had. Zelf had ik er nog niet aan gedacht”, aldus Spronken, die eigenaar is van Citroën-agent Spronken in Beek.

Spronken had nog niet eerder meegedaan. Het invullen kostte hem een paar minuten. “Ik heb gekeken naar vorig jaar december en dat gecombineerd met mijn onderbuikgevoel dat zei dat er geen eindejaarspiek zou zijn.” Het leverde hem de mooie raceprijs op. 

`Vindbaarheid belangrijker dan grootte`
Gevraagd naar zijn onderbuikgevoel over de markt dit jaar, zegt Spronken niet heel optmistisch te zijn. “Ik denk dat we nog iets verder gaan zakken in aantallen. Tot zo rond de 380 duizend. De consument is toch bang. Zo’n aanslag als vorige week in Parijs helpt dan ook echt niet. Maar een lage verkoop wil niet zeggen dat er geen geld te verdienen is.” 

Tijdens de overhandiging van de prijs lopen er constant klanten de showroom binnen. Het voordeel van in een dorp gevestigd zijn? “Nee hoor, veel mensen komen van buiten deze gemeente. Wij verkopen ongeveer 350 auto’s per jaar en we merken dat een steeds groter deel van de klanten online al zijn keuze op ons heeft laten vallen. Grote dealerpaleizen zijn tegenwoordig minder belangrijk dan een goede vindbaarheid op internet.” 

Als kleine zelfstandige agent zegt Spronken een goede boterham te kunnen verdienen. “Er werken hier negen mensen. Dat betekent dat we klein en flexibel zijn. In combinatie met een goede online vindbaarheid kun je prima werken. Heel klein, of heel groot, dat lijken een beetje de twee smaken te zijn tegenwoordig. Wij kiezen in ieder geval voor het eerste.” 

Sowieso raadt Spronken iedere dealer aan om goed zijn eigen visie te volgen. “We hebben gezien dat schaalvergroting niet altijd zaligmakend is. Dealers moeten zich niet van de wijs laten brengen door importeurs, overheid en banken die de kraan steeds verder dichtdraaien. Veel dealers zijn meegezogen in schaalvergroting zonder dat ze zich goed realiseerden wat dat betekende.”

Elektrische Citroën
Spronken kijkt uit naar het dagje racen. “Ferrari’s, formuleauto’s, erg mooi allemaal. Het lijkt me echt een mooie ervaring. Zeker omdat ik momenteel zelf rijdt in een elektrische Citroën Zero, dat is zeg maar echt het tegenovergestelde”, lacht Spronken.

Automotive en Bleekemolens Race Planet feliciteren Levy Spronken met het winnen van de eindejaarswedstrijd. Wilt u ook een dagje racen op het Circuit van Zandvoort? Kijk op de website van Race Planet

Foto: Levy Spronken (rechts) neemt de prijs, een dag racen op Circuitpark Zandvoort, in ontvangst uit handen van Bart Kuijpers van Automotive. (fotograaf: Eric Smeets)

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Citroën-agent wint dag racen op Zandvoort | Automotive Online

Citroën-agent wint dag racen op Zandvoort

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het was de winnaar van de 2011-editie, Mark van Ham van Jaguar-dealer Demandt, die hem op 1 januari belde. “Mark dacht dat ik gewonnen had. Zelf had ik er nog niet aan gedacht”, aldus Spronken, die eigenaar is van Citroën-agent Spronken in Beek.

Spronken had nog niet eerder meegedaan. Het invullen kostte hem een paar minuten. “Ik heb gekeken naar vorig jaar december en dat gecombineerd met mijn onderbuikgevoel dat zei dat er geen eindejaarspiek zou zijn.” Het leverde hem de mooie raceprijs op. 

`Vindbaarheid belangrijker dan grootte`
Gevraagd naar zijn onderbuikgevoel over de markt dit jaar, zegt Spronken niet heel optmistisch te zijn. “Ik denk dat we nog iets verder gaan zakken in aantallen. Tot zo rond de 380 duizend. De consument is toch bang. Zo’n aanslag als vorige week in Parijs helpt dan ook echt niet. Maar een lage verkoop wil niet zeggen dat er geen geld te verdienen is.” 

Tijdens de overhandiging van de prijs lopen er constant klanten de showroom binnen. Het voordeel van in een dorp gevestigd zijn? “Nee hoor, veel mensen komen van buiten deze gemeente. Wij verkopen ongeveer 350 auto’s per jaar en we merken dat een steeds groter deel van de klanten online al zijn keuze op ons heeft laten vallen. Grote dealerpaleizen zijn tegenwoordig minder belangrijk dan een goede vindbaarheid op internet.” 

Als kleine zelfstandige agent zegt Spronken een goede boterham te kunnen verdienen. “Er werken hier negen mensen. Dat betekent dat we klein en flexibel zijn. In combinatie met een goede online vindbaarheid kun je prima werken. Heel klein, of heel groot, dat lijken een beetje de twee smaken te zijn tegenwoordig. Wij kiezen in ieder geval voor het eerste.” 

Sowieso raadt Spronken iedere dealer aan om goed zijn eigen visie te volgen. “We hebben gezien dat schaalvergroting niet altijd zaligmakend is. Dealers moeten zich niet van de wijs laten brengen door importeurs, overheid en banken die de kraan steeds verder dichtdraaien. Veel dealers zijn meegezogen in schaalvergroting zonder dat ze zich goed realiseerden wat dat betekende.”

Elektrische Citroën
Spronken kijkt uit naar het dagje racen. “Ferrari’s, formuleauto’s, erg mooi allemaal. Het lijkt me echt een mooie ervaring. Zeker omdat ik momenteel zelf rijdt in een elektrische Citroën Zero, dat is zeg maar echt het tegenovergestelde”, lacht Spronken.

Automotive en Bleekemolens Race Planet feliciteren Levy Spronken met het winnen van de eindejaarswedstrijd. Wilt u ook een dagje racen op het Circuit van Zandvoort? Kijk op de website van Race Planet

Foto: Levy Spronken (rechts) neemt de prijs, een dag racen op Circuitpark Zandvoort, in ontvangst uit handen van Bart Kuijpers van Automotive. (fotograaf: Eric Smeets)

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.