Hoge restwaardes doen winst Leaseplan flink stijgen
Dat meldt de leasemaatschappij.
Het wagenpark groeide van 1,36 naar 1,38 miljoen voertuigen. De stijging van het aantal voertuigen in de wereldwijde vloot is volgen Leaseplan vooral toe te schrijven aan de opkomende markten zoals Mexico, Brazilië en Oost-Europese landen.
Leaseplan voorziet een verschuiving van services rondom het voertuig naar services rondom individuele berijders. Daar zal het bedrijf dan ook op in zetten.
Remarketing
Vooral in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Nederland en het VK zorgde de remarketing van de leaseauto’s voor een solide inkomen. Het resultaat van eindcontractauto’s steeg in H1 dit jaar naar 121 miljoen euro, ten opzichte van 60 miljoen euro in deze periode in 2013. Volgens Leaseplan dragen de lagere nieuwverkopen bij aan een beter resultaat in de tweedehandsmarkt.
In de tweede helft van dit jaar blijft het bedrijf inzetten op groei van de vloot. Er wordt gerekend op groei, maar volgens ceo Vahid Daemi hoeft dat niet zo’n sterke groei te zijn als in de eerste 6 maanden.
Lees het volledige rapport in de rubriek Feiten & cijfers.