Akzo Nobel wordt exclusief leverancier voor Care
De schadeketen wil over op een uniforme werkwijze en verwacht door met één lakkenleverancier te werken beter een constante kwaliteit te kunnen leveren. Akzo Nobel kwam als winnaar uit de tender die Care had uitgeschreven.
Voorheen werkte Car naast Akzo Nobel ook met Basf. De verhouding was ongeveer 50-50.
Kostenbeheersing
“Het partnerschap moet gericht zijn op intensieve samenwerking”, zegt Hans Geitenbeek, operationeel directeur bij Care. “Akzo Nobel denkt mee met ontwikkelingen en komt met flexibele oplossingen. Daarnaast hebben we goede ervaringen met Lesonal- en Sikkensproducten en draagt de technische ondersteuning van Akzo Nobel bij aan minder verfverbruik en een eenduidig schadeherstelproces.”
Akzo Nobel gaat een aantal specialisten inzetten die zich volledig richten op Care. Op deze manier zegt de lakkenproducent nog sterker te kunnen inzetten op resultaat en gezamenlijke kostenbeheersing.
De komende tijd worden alle Care-vestigingen overgezet op de Akzo Nobel-producten en vervolgend op een standaard herstelproces.