Mediabestedingen Q1: flinke plus dankzij plug-ins

Redactie Redactie
• Laatste update:

Adfact kijkt naar de bruto mediawaarde, eventuele kortingen die de importeurs krijgen zijn hierin niet verrekend. Televisie is met een aandeel van 62% in de mediabestedingen het meest gebruikte medium. Dagbladen zijn uit de gratie (van 6 naar 2 miljoen euro). Online bestedingen worden niet meegenomen. 

In het eerste kwartaal 2014 is er 5,2 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd voor de Outlander Phev en Volvo V60 plugin, terwijl in 2013 de teller nog op nul stond. De auto`s waren toen ook nog niet leverbaar. 

Peugeot aan kop
Peugeot was in het eerste kwartaal van 2014 met bijna 8 miljoen euro de grootste adverteerder, gevolgd door Citroën met 5,9 miljoen, Opel en Renault met 5,8 miljoen en Volvo met ruim 5 miljoen euro. Volvo is het eerste premiummerk dat sinds jaren in de top-5 staat. Opvallend is dat Mitsubishi met 4,3 miljoen euro in de top-10 staat, na jaren van afwezigheid. 

Op modelniveau is in het eerste kwartaal van 2014 de grootste mediawaarde geregistreerd door Mitsubishi voor de Outlander Phev (2,9 miljoen euro), gevolgd door de Renault Clio met 2,5 miljoen euro. Op plek drie staat Nissan met de Qashqai (bijna 2,5 miljoen euro).

De bestedingen binnen de aftersales lieten eveneens een groei zien. In 2013 waren de bestedingen 1,6 miljoen en in 2014 2,2 miljoen euro. 

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Mediabestedingen Q1: flinke plus dankzij plug-ins | Automotive Online

Mediabestedingen Q1: flinke plus dankzij plug-ins

Redactie Redactie
• Laatste update:

Adfact kijkt naar de bruto mediawaarde, eventuele kortingen die de importeurs krijgen zijn hierin niet verrekend. Televisie is met een aandeel van 62% in de mediabestedingen het meest gebruikte medium. Dagbladen zijn uit de gratie (van 6 naar 2 miljoen euro). Online bestedingen worden niet meegenomen. 

In het eerste kwartaal 2014 is er 5,2 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd voor de Outlander Phev en Volvo V60 plugin, terwijl in 2013 de teller nog op nul stond. De auto`s waren toen ook nog niet leverbaar. 

Peugeot aan kop
Peugeot was in het eerste kwartaal van 2014 met bijna 8 miljoen euro de grootste adverteerder, gevolgd door Citroën met 5,9 miljoen, Opel en Renault met 5,8 miljoen en Volvo met ruim 5 miljoen euro. Volvo is het eerste premiummerk dat sinds jaren in de top-5 staat. Opvallend is dat Mitsubishi met 4,3 miljoen euro in de top-10 staat, na jaren van afwezigheid. 

Op modelniveau is in het eerste kwartaal van 2014 de grootste mediawaarde geregistreerd door Mitsubishi voor de Outlander Phev (2,9 miljoen euro), gevolgd door de Renault Clio met 2,5 miljoen euro. Op plek drie staat Nissan met de Qashqai (bijna 2,5 miljoen euro).

De bestedingen binnen de aftersales lieten eveneens een groei zien. In 2013 waren de bestedingen 1,6 miljoen en in 2014 2,2 miljoen euro. 

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.