Arval lanceert one price fits all

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het principe is simpel: Arval bepaalt het assortiment (en creëert zo extra inkoopvoordeel), de mkb’er kiest het segment (A, B of C) en betaalt vervolgens een vast bedrag per maand. Exclusief brandstofkosten en kilometers, dat wel. “Dat betekent dus dat je verzekerd bent van vervoer, maar dat je niet voor kilometers betaalt als je ze niet maakt”, aldus Dick Bakker, commercieel directeur bij Arval. Overigens lanceerde concurrent Leaseplan enige jaren onder de naam Fleetplan al een soortgelijk model.

Scherpe prijzen met harde sturing
De prijzen voor het concept zijn nog niet bekend, wel moeten ze scherper zijn dan de gemiddelde leaseprijs bij een 48-maandscontract. Dit wordt mogelijk omdat Arval de auto’s uitkiest en ook omdat het een online concept is. Arval koopt de auto`s in, kiest zelf uitvoering, kleur en opties en biedt deze tegen zo scherp mogelijke prijzen aan. Klanten betalen een vast maandbedrag plus een kilometerprijs en brandstofkosten, Arval bepaalt waar onderhoud en schadeherstel worden uitgevoerd.

Arval verwacht dit jaar nog 200 auto’s in te kunnen zetten; in 2018 moeten dat er ruim zesduizend zijn. “Kleinere bedrijven willen precies weten wat de kostenontwikkeling van hun wagenpark is. Met deze leaseoplossing krijgen zij daar eenvoudig inzicht in. Dat dit werkt, blijkt uit de populariteit van hetzelfde pricingmodel voor ons autodeelconcept, de Wisselwagen”, aldus Bakker.

Van Daalen volgt Bakker op
Bakker (rechts op de foto) wordt directeur van de nieuwe divisie waar het concept onder valt. Hij draagt zijn huidige functie als commercieel directeur over aan Lennard van Daalen, die nu hoofd buitendienst bij Arval is.

Foto: Paul van der Klei Fotografie. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.