Auto Trader: meer aandacht voor auto-eigenschap ipv model

Redactie Redactie
• Laatste update:

“De helft van de bezoekers weet waarnaar hij of zij op zoek is, en op deze bezoekers zijn de portals nu gericht. Wij willen ook de andere helft nu beter van dienst zijn”, vertelt Jan Wouter Kleinjan, verantwoordelijk voor de automotive-activiteiten bij Auto Trader-moeder Sanoma, tijdens de sneak preview van de nieuwe site.

Voor de ontwikkeling van de nieuwe site is onderzoek gedaan naar de potentiële occasionkopers. “De helft weet wat hij wil, maar 25% wil advies en zoekt zekerheid, 15% wil verrast en geïnspireerd worden en 10% zoekt niet naar een specifiek model maar op eigenschappen. Die laatste drie groepen werden niet goed bediend.”

Om de nieuwe features te testen werd gewerkt met Sitespect, waarmee Auto Trader kan bijhouden hoe aangepaste elementen presteren ten opzichte van de oude situatie (zie foto).

Autoweek
Ook voor bezoekers die wel weten wat ze willen, zijn er vernieuwingen doorgevoerd. “Iemand kan snel zoeken op het aanbod gezinsauto’s met drie rijen stoelen of we bieden de bezoeker de mogelijkheid om van een merk het hele aanbod direct te bekijken.”

Op de detailpagina`s is meer aandacht voor de maandelijkse kosten van een auto. “Daar is veel vraag naar. Ook de mening van Autoweek-redacteuren over auto`s wordt hoog gewaardeerd”, aldus Kleinjan.

De koppeling met zustermerk Autoweek en de Carbase geeft de website een voorsprong, aldus Kleinjan. “Er is door Autoweek en Carbase een unieke database opgebouwd. Daar maken we optimaal gebruik van.”

Groei
Auto Trader wil met de nieuwe site groeien, zowel in aantal bezoekers en leads als in aantal informatie-aanvragen door bezoekers. “We willen absoluut meer harde conversie, maar vooral de zachte conversie (bezoekers die alleen informatie willen inwinnen, red) heeft onze aandacht.”
Auto Trader gaat bij al haar klanten een gratis, uniek, telefoonnummer plaatsen, zodat duidelijk is hoe vaak er via een bezoek aan Auto Trader gebeld wordt.

Het beter faciliteren van de interactie tussen koper en verkoper heeft prioriteit. Auto Trader stuurt daarom tweewekelijkse rapportages naar de adverterende autobedrijven.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Auto Trader: meer aandacht voor auto-eigenschap ipv model | Automotive Online

Auto Trader: meer aandacht voor auto-eigenschap ipv model

Redactie Redactie
• Laatste update:

“De helft van de bezoekers weet waarnaar hij of zij op zoek is, en op deze bezoekers zijn de portals nu gericht. Wij willen ook de andere helft nu beter van dienst zijn”, vertelt Jan Wouter Kleinjan, verantwoordelijk voor de automotive-activiteiten bij Auto Trader-moeder Sanoma, tijdens de sneak preview van de nieuwe site.

Voor de ontwikkeling van de nieuwe site is onderzoek gedaan naar de potentiële occasionkopers. “De helft weet wat hij wil, maar 25% wil advies en zoekt zekerheid, 15% wil verrast en geïnspireerd worden en 10% zoekt niet naar een specifiek model maar op eigenschappen. Die laatste drie groepen werden niet goed bediend.”

Om de nieuwe features te testen werd gewerkt met Sitespect, waarmee Auto Trader kan bijhouden hoe aangepaste elementen presteren ten opzichte van de oude situatie (zie foto).

Autoweek
Ook voor bezoekers die wel weten wat ze willen, zijn er vernieuwingen doorgevoerd. “Iemand kan snel zoeken op het aanbod gezinsauto’s met drie rijen stoelen of we bieden de bezoeker de mogelijkheid om van een merk het hele aanbod direct te bekijken.”

Op de detailpagina`s is meer aandacht voor de maandelijkse kosten van een auto. “Daar is veel vraag naar. Ook de mening van Autoweek-redacteuren over auto`s wordt hoog gewaardeerd”, aldus Kleinjan.

De koppeling met zustermerk Autoweek en de Carbase geeft de website een voorsprong, aldus Kleinjan. “Er is door Autoweek en Carbase een unieke database opgebouwd. Daar maken we optimaal gebruik van.”

Groei
Auto Trader wil met de nieuwe site groeien, zowel in aantal bezoekers en leads als in aantal informatie-aanvragen door bezoekers. “We willen absoluut meer harde conversie, maar vooral de zachte conversie (bezoekers die alleen informatie willen inwinnen, red) heeft onze aandacht.”
Auto Trader gaat bij al haar klanten een gratis, uniek, telefoonnummer plaatsen, zodat duidelijk is hoe vaak er via een bezoek aan Auto Trader gebeld wordt.

Het beter faciliteren van de interactie tussen koper en verkoper heeft prioriteit. Auto Trader stuurt daarom tweewekelijkse rapportages naar de adverterende autobedrijven.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.