Reorganisatie bij Inmotiv, twaalf banen verdwijnen

Redactie Redactie
• Laatste update:

De reden voor de bezuinigingsoperatie is tweeledig, vertelt directeur Gerrit Schipper. “De eerste reden is de economische situatie. Het aantal transacties in de branche loopt terug en dat merken wij ook. Daarnaast zien we dat klanten voorzichtiger zijn geworden, daardoor krijgen we minder opdrachten voor maatwerkprojecten of worden deze, soms tijdelijk, gestopt.” 

De tweede reden is dat het bedrijf in de afgelopen jaren veel werk heeft geoutsourced, vertelt Schipper. “Onze infrastructuur hebben we bij Capgemini ondergebracht. Dat traject hebben we in 2011 ingezet en heeft een grote efficiëntieslag opgeleverd. De gevolgen voor de werkgelegenheid konden we toen nog niet overzien.”

Er wordt voornamelijk in de overhead gesneden, zegt Schipper. “Hierbij worden tijdelijke contracten niet verlengd, maar het betekent in een aantal gevallen helaas ook een gedwongen ontslag.”

`Misschien huisvesten bij Innovam`
Schipper zegt verder dat er ook wordt gekeken naar een nauwere samenwerking met Innovam. “Het is belangrijk om regelmatig de organisatie onder de loep te nemen en te kijken naar verbeteringen om het bedrijf gezond te houden. Een verdergaande samenwerking met Innovam kan een optie zijn. We hebben eerder dit jaar samen een training ontwikkeld en zoeken meer synergie. Misschien kunnen we Inmotiv huisvesten bij Innovam, we hebben immers dezelfde aandeelhouders (RAI Vereniging en Bovag, red).”
Inmotiv verhuisde vorig jaar al naar een goedkoper pand om de huisvestingskosten te drukken.

Ook bij de financiële tak van RDC, Infinanz, worden er veranderingen in de organisatie doorgevoerd. Hoeveel banen hier komen te vervallen, is nog niet duidelijk. “Ik kan wel zeggen dat er waarschijnlijk producten gaan verdwijnen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.