Toyota: onderscheid CO2-grenzen moet blijven

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Onze strategie is om uitstoot tot een minimum te reduceren, zowel van CO2 als van stikstof en NOx. Maar we kunnen het niet zonder de overheid en door transitie in het bijtellingbeleid, zoals het afschaffen van de bijtellingvrijstelling voor elektrische en plug-inhybrides, worden die reducties ernstig vertraagd. Het wordt zo lastiger om straks de draad weer op te pakken”, aldus Van der Velden. “Mensen zullen vaker voor een auto in de categorie 14% bijtelling kiezen dan een elektrische of hybride, omdat de kosten in de praktijk lager zullen zijn.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Toyota: onderscheid CO2-grenzen moet blijven | Automotive Online

Toyota: onderscheid CO2-grenzen moet blijven

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Onze strategie is om uitstoot tot een minimum te reduceren, zowel van CO2 als van stikstof en NOx. Maar we kunnen het niet zonder de overheid en door transitie in het bijtellingbeleid, zoals het afschaffen van de bijtellingvrijstelling voor elektrische en plug-inhybrides, worden die reducties ernstig vertraagd. Het wordt zo lastiger om straks de draad weer op te pakken”, aldus Van der Velden. “Mensen zullen vaker voor een auto in de categorie 14% bijtelling kiezen dan een elektrische of hybride, omdat de kosten in de praktijk lager zullen zijn.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.