Onderdelenbedrijf Sator ontketent prijzenslag

Redactie Redactie
• Laatste update:

De brutoprijzen van onder andere wiellagers, wisserbladen, stuurdelen en remblokken zijn fors verlaagd. De aanpassingen in het brutoprijsbeleid zijn volgens Van Heck-directeur Johan van der Hoeven nodig omdat diverse webwinkels onderdelen aan consumenten aanbieden tegen prijzen die ver onder het brutoprijsniveau van de leveranciers in België en Nederland liggen.

Fabrikanten volgen voorbeeld
Volgens Van Heck zien ook andere leveranciers en fabrikanten dat de Nederlandse tariefstructuur, met hoge brutoprijzen en hoge kortingen, niet langer houdbaar is. SKF verlaagde in april zelf de brutoprijzen van wiellagerkits voor oudere modellen. TRW deed dat met de remblokken (met 3 tot 7 procent) en Moog stuurdelen werden gemiddeld zo`n 9 procent goedkoper. Van Heck en Havam namen zelf het initiatief bij Valeo ruitenwissers, waarbij de brutoprijzen met 15 procent werden verlaagd en ook de kortingen zijn lager.

Garagist de dupe
Concurrent AD Benelux besloot op een aantal lijnen te volgen en ook Doyen Auto past een aantal prijzen aan, waaronder die van de stuurdelen. Vooral de garagist lijkt hiervan de dupe. “Je stoot zo het brood uit de mond van de garagist”, zegt Doyen-directeur Marcel Streppel. “Maar in deze tijden kan de garagist niet anders dan met een lagere marge genoegen nemen.”
Brezan laat weten bezig te zijn met de brutoprijsstructuur, maar volgens directeur Cor Baltus is het nog te vroeg om hier uitspraken over te doen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Onderdelenbedrijf Sator ontketent prijzenslag | Automotive Online

Onderdelenbedrijf Sator ontketent prijzenslag

Redactie Redactie
• Laatste update:

De brutoprijzen van onder andere wiellagers, wisserbladen, stuurdelen en remblokken zijn fors verlaagd. De aanpassingen in het brutoprijsbeleid zijn volgens Van Heck-directeur Johan van der Hoeven nodig omdat diverse webwinkels onderdelen aan consumenten aanbieden tegen prijzen die ver onder het brutoprijsniveau van de leveranciers in België en Nederland liggen.

Fabrikanten volgen voorbeeld
Volgens Van Heck zien ook andere leveranciers en fabrikanten dat de Nederlandse tariefstructuur, met hoge brutoprijzen en hoge kortingen, niet langer houdbaar is. SKF verlaagde in april zelf de brutoprijzen van wiellagerkits voor oudere modellen. TRW deed dat met de remblokken (met 3 tot 7 procent) en Moog stuurdelen werden gemiddeld zo`n 9 procent goedkoper. Van Heck en Havam namen zelf het initiatief bij Valeo ruitenwissers, waarbij de brutoprijzen met 15 procent werden verlaagd en ook de kortingen zijn lager.

Garagist de dupe
Concurrent AD Benelux besloot op een aantal lijnen te volgen en ook Doyen Auto past een aantal prijzen aan, waaronder die van de stuurdelen. Vooral de garagist lijkt hiervan de dupe. “Je stoot zo het brood uit de mond van de garagist”, zegt Doyen-directeur Marcel Streppel. “Maar in deze tijden kan de garagist niet anders dan met een lagere marge genoegen nemen.”
Brezan laat weten bezig te zijn met de brutoprijsstructuur, maar volgens directeur Cor Baltus is het nog te vroeg om hier uitspraken over te doen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.