Karla Peijs verwacht dat Hiqure verkeersveiligheid verbetert

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het Hiqure keurmerk is per 1 januari 2015 verplicht voor alle Focwa Eurogarant-herstellers. Hiqure schrijft voor hoe er gerepareerd wordt en elke handeling moet worden vastgelegd. “Ik kan mij hierin heel goed vinden”, aldus Peijs. “Het borgt niet alleen de kwaliteit van de reparatie en veiligheid van het herstelde voertuig, je kunt ook nog achteraf controleren of het schadeherstel helemaal volgens de regels is uitgevoerd.”

“Raakt zo’n voertuig nogmaals bij een ongeval betrokken, dan is het traceerbaar  of er een verband is met eerder uitgevoerd schadeherstelwerk. Maar ook wie de reparatie destijds heeft uitgevoerd. Dit is voor schadeherstellers een extra stimulans om heel nauwgezet te werken en er extra zorg aan te besteden dat een auto na een schade weer veilig de weg op kan.”

Gevaar op de weg
Peijs is verder van mening dat Focwa een belangrijke regulerende rol heeft voor de branche. “Een brancheorganisatie als Focwa ziet erop toe dat leden zich niet onder Focwa-vlag inlaten met dubieuze praktijken. Denk aan halfslachtig schadeherstel om extra tijdswinst te behalen. Je moet niet willen dat een schadeauto als een opgelapt gevaar op de weg zich doodleuk weer onder andere verkeersdeelnemers mengt.” 

Het interview tussen Huffnagel en Peijs is vandaag gepubliceerd in Focwa-huisblad Carrossserie. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Karla Peijs verwacht dat Hiqure verkeersveiligheid verbetert | Automotive Online

Karla Peijs verwacht dat Hiqure verkeersveiligheid verbetert

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het Hiqure keurmerk is per 1 januari 2015 verplicht voor alle Focwa Eurogarant-herstellers. Hiqure schrijft voor hoe er gerepareerd wordt en elke handeling moet worden vastgelegd. “Ik kan mij hierin heel goed vinden”, aldus Peijs. “Het borgt niet alleen de kwaliteit van de reparatie en veiligheid van het herstelde voertuig, je kunt ook nog achteraf controleren of het schadeherstel helemaal volgens de regels is uitgevoerd.”

“Raakt zo’n voertuig nogmaals bij een ongeval betrokken, dan is het traceerbaar  of er een verband is met eerder uitgevoerd schadeherstelwerk. Maar ook wie de reparatie destijds heeft uitgevoerd. Dit is voor schadeherstellers een extra stimulans om heel nauwgezet te werken en er extra zorg aan te besteden dat een auto na een schade weer veilig de weg op kan.”

Gevaar op de weg
Peijs is verder van mening dat Focwa een belangrijke regulerende rol heeft voor de branche. “Een brancheorganisatie als Focwa ziet erop toe dat leden zich niet onder Focwa-vlag inlaten met dubieuze praktijken. Denk aan halfslachtig schadeherstel om extra tijdswinst te behalen. Je moet niet willen dat een schadeauto als een opgelapt gevaar op de weg zich doodleuk weer onder andere verkeersdeelnemers mengt.” 

Het interview tussen Huffnagel en Peijs is vandaag gepubliceerd in Focwa-huisblad Carrossserie. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.