Toyota blijft de grootste autoproducent

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nummer 2 General Motors zag een verkooptoename van 3,9 procent en verkocht 4,85 miljoen auto’s, de VAG-groep verkocht er 4,7 miljoen (+5,5 procent). Dat blijkt uit de halfjaarverslagen van de concerns.  

Weltspitze
Het Duitse vakblad Automobilwoche zinspeelt al op de mogelijkheid van Volkswagen als grootste autoproducent ter wereld. GM verkocht in het tweede kwartaal weliswaar de meeste auto’s (2,49 miljoen) en Toyota `nur` 2,48 miljoen, Volkswagen zag met een verkoop van 2,39 miljoen de achterstand op de twee grootste fors teruglopen. “Die Wolfsburger arbeiten sich jedoch auf ihrem Weg an die Weltspitze an GM heran”, zo schrijft Autombilwoche: het verschil tussen General Motors en Volkswagen bedroeg in het eerste halfjaar van 2012 nog 220.000 stuks, nu is het al teruggelopen naar 150.000.

Saillant: dat Toyota zijn nummer-1 positie tot nu toe met succes verdedigt, heeft vooral te maken met de forse verkoopstijging in Noord-Amerika. Volkswagen presenteerde enige jaren geleden een strategie waarmee het in 2018 de eerste plaats op de wereldwijde verkoopranglijst moet bekleden.

Via de volgende links leest u de halfjaarverslagen van Volkswagen, Toyota en General Motors.

Toyota blijft de grootste autoproducent | Automotive Online

Toyota blijft de grootste autoproducent

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nummer 2 General Motors zag een verkooptoename van 3,9 procent en verkocht 4,85 miljoen auto’s, de VAG-groep verkocht er 4,7 miljoen (+5,5 procent). Dat blijkt uit de halfjaarverslagen van de concerns.  

Weltspitze
Het Duitse vakblad Automobilwoche zinspeelt al op de mogelijkheid van Volkswagen als grootste autoproducent ter wereld. GM verkocht in het tweede kwartaal weliswaar de meeste auto’s (2,49 miljoen) en Toyota `nur` 2,48 miljoen, Volkswagen zag met een verkoop van 2,39 miljoen de achterstand op de twee grootste fors teruglopen. “Die Wolfsburger arbeiten sich jedoch auf ihrem Weg an die Weltspitze an GM heran”, zo schrijft Autombilwoche: het verschil tussen General Motors en Volkswagen bedroeg in het eerste halfjaar van 2012 nog 220.000 stuks, nu is het al teruggelopen naar 150.000.

Saillant: dat Toyota zijn nummer-1 positie tot nu toe met succes verdedigt, heeft vooral te maken met de forse verkoopstijging in Noord-Amerika. Volkswagen presenteerde enige jaren geleden een strategie waarmee het in 2018 de eerste plaats op de wereldwijde verkoopranglijst moet bekleden.

Via de volgende links leest u de halfjaarverslagen van Volkswagen, Toyota en General Motors.