Wensink verliest rechtszaak van FNV

Redactie Redactie
• Laatste update:

De rechter besliste in het voordeel van de werknemers en Wensink moet zijn personeel nu per brief informeren dat zij de dagen toch niet mogen inleveren. Verder moet hen gevraagd worden de dagen dit jaar nog in te plannen. Wensink moet de vraag aan werknemers om de dagen in te leveren van intranet halen en het bedrijf mag geen uitlatingen over inleveren van dagen meer doen naar de Ondernemingsraad en individuele werknemers. Lees hier het vonnis 

Dwangsom
Wanneer de dealerholding dit nalaat, krijgt het bedrijf een dwangsom opgelegd van 1.000 euro per onderdeel, per dag. Dit kan oplopen tot maximaal 100.000 euro per sanctie.

Wensink zette zijn werknemers volgens de vakbond onder druk om zogenaamde werkgelegenheidsdagen in te leveren waar de werknemers recht op hebben, omdat zij de in de Motorvoertuigen-cao afgesproken eenmalige uitkering niet krijgen.

Misbruik
Masja Zwart, bestuurder FNV Bondgenoten spreekt van een overwinning: “We zien steeds vaker dat werkgevers het algemene sentiment om vanwege de crisis in te leveren misbruiken. Terwijl in de cao voor de motorvoertuigenbranche juist afspraken op maat zijn gemaakt om bedrijven tegemoet te komen die het zwaarder hebben. Zij kunnen in plaats van een eenmalige uitkering hun werknemers ook enkele werkgelegenheidsdagen geven. Dus vrije dagen in plaats van geld. Deze in februari gemaakte afspraak is ook ondertekend namens Wensink.”

De directie van Wensink is om een reactie gevraagd.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Wensink verliest rechtszaak van FNV | Automotive Online

Wensink verliest rechtszaak van FNV

Redactie Redactie
• Laatste update:

De rechter besliste in het voordeel van de werknemers en Wensink moet zijn personeel nu per brief informeren dat zij de dagen toch niet mogen inleveren. Verder moet hen gevraagd worden de dagen dit jaar nog in te plannen. Wensink moet de vraag aan werknemers om de dagen in te leveren van intranet halen en het bedrijf mag geen uitlatingen over inleveren van dagen meer doen naar de Ondernemingsraad en individuele werknemers. Lees hier het vonnis 

Dwangsom
Wanneer de dealerholding dit nalaat, krijgt het bedrijf een dwangsom opgelegd van 1.000 euro per onderdeel, per dag. Dit kan oplopen tot maximaal 100.000 euro per sanctie.

Wensink zette zijn werknemers volgens de vakbond onder druk om zogenaamde werkgelegenheidsdagen in te leveren waar de werknemers recht op hebben, omdat zij de in de Motorvoertuigen-cao afgesproken eenmalige uitkering niet krijgen.

Misbruik
Masja Zwart, bestuurder FNV Bondgenoten spreekt van een overwinning: “We zien steeds vaker dat werkgevers het algemene sentiment om vanwege de crisis in te leveren misbruiken. Terwijl in de cao voor de motorvoertuigenbranche juist afspraken op maat zijn gemaakt om bedrijven tegemoet te komen die het zwaarder hebben. Zij kunnen in plaats van een eenmalige uitkering hun werknemers ook enkele werkgelegenheidsdagen geven. Dus vrije dagen in plaats van geld. Deze in februari gemaakte afspraak is ook ondertekend namens Wensink.”

De directie van Wensink is om een reactie gevraagd.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.