Ook Koopkracht.nl gaat voor consument onderhandelen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eerder deze week lanceerden voormalig autoverkopers Sander de Bruijn en Ralf Akerboom met Autooffertevergelijk.nl en Bedrijfsautooffertevergelijk.nl twee sites die behoorlijk wat overeenkomsten vertonen met Koopkracht.nl. Via deze websites kunnen particulieren en bedrijven offertes voor nieuwe auto’s aanvragen.

In het verleden waren dergelijke sites weinig succesvol. Initiatieven als Autodealershopper en Voorstel.nl bleken niet aan te slaan.

Bij Koopkracht.nl zijn ze desondanks optimisch. Het bedrijfverwacht een sterkere onderhandelingspositie te hebben dan de individuele consument doordat het aanvragen verzamelt en dan met een stapel orders dealerbedrijven kan benaderen. Het voordeel voor de dealer is dat hij meerdere auto’s tegelijk kan verkopen en zijn occasionvoorraad aan kan vullen met de inruilers. Volgens directeur Boudewijn Finson zijn er maandelijks ruim 17 duizend particuliere consumenten op zoek naar een nieuwe auto. Ruim de helft daarvan zou een hekel hebben aan onderhandelen.

Meeste korting
“Natuurlijk letten wij scherp op het consumentenbelang. Maar dealerbedrijven spinnen ook garen bij onze aanpak. Zij krijgen via ons toegang tot een bundel zeer serieuze kopers van een nieuwe auto. Deze mensen betalen Koopkracht.nl een fee op basis waarvan wij de dealer met de meeste korting zoeken. Degene die ons – en uiteindelijk de consument – het beste aanbod doet, ontvangt de gegevens van de kopers.” Daarna is het aan de aspirant-koper en dealer om contact met elkaar te zoeken en de transactie af te ronden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Ook Koopkracht.nl gaat voor consument onderhandelen | Automotive Online

Ook Koopkracht.nl gaat voor consument onderhandelen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Eerder deze week lanceerden voormalig autoverkopers Sander de Bruijn en Ralf Akerboom met Autooffertevergelijk.nl en Bedrijfsautooffertevergelijk.nl twee sites die behoorlijk wat overeenkomsten vertonen met Koopkracht.nl. Via deze websites kunnen particulieren en bedrijven offertes voor nieuwe auto’s aanvragen.

In het verleden waren dergelijke sites weinig succesvol. Initiatieven als Autodealershopper en Voorstel.nl bleken niet aan te slaan.

Bij Koopkracht.nl zijn ze desondanks optimisch. Het bedrijfverwacht een sterkere onderhandelingspositie te hebben dan de individuele consument doordat het aanvragen verzamelt en dan met een stapel orders dealerbedrijven kan benaderen. Het voordeel voor de dealer is dat hij meerdere auto’s tegelijk kan verkopen en zijn occasionvoorraad aan kan vullen met de inruilers. Volgens directeur Boudewijn Finson zijn er maandelijks ruim 17 duizend particuliere consumenten op zoek naar een nieuwe auto. Ruim de helft daarvan zou een hekel hebben aan onderhandelen.

Meeste korting
“Natuurlijk letten wij scherp op het consumentenbelang. Maar dealerbedrijven spinnen ook garen bij onze aanpak. Zij krijgen via ons toegang tot een bundel zeer serieuze kopers van een nieuwe auto. Deze mensen betalen Koopkracht.nl een fee op basis waarvan wij de dealer met de meeste korting zoeken. Degene die ons – en uiteindelijk de consument – het beste aanbod doet, ontvangt de gegevens van de kopers.” Daarna is het aan de aspirant-koper en dealer om contact met elkaar te zoeken en de transactie af te ronden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.