Bovemij: wij versterken positie autobedrijf op leasemarkt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Jullie gaan dealers faciliteren (operationeel en financieel). Waarom?
Van der Vlist: “Het gaat niet om alleen dealers, maar om alle Bovag-leden die in leasing actief zijn of willen worden. We faciliteren Bovag-leden op het gebied van objectfinanciering en op de kapitaalmarkt. Voor leden die al actief zijn in leasing gaat het dan alleen om de financiering en de verzekering. Voor bedrijven die nog niet actief zijn in leasing, bijvoorbeeld bedrijven die aanhikken tegen de benodigde backoffice, bieden we totale ondersteuning, dus ook in de operatie. In principe onder het label van het Bovag-lid.”

Wat is jullie target voor dit jaar? Hoeveel auto’s moeten er via jullie de weg op en hoeveel dealers moeten starten? 
Van der Vlist: “Om te beginnen zet het autobedrijf de auto`s in, niet wij. Wij financieren alleen en doen desgewenst de backoffice. Voor ons is 2013 een aanloopjaar. Wij hopen van harte dat de Bovag-leden goede zaken doen, omdat het aanbieden van lease een extra manier is om klanten te binden. Het onderhoud, de schade, rentecomponent en de verkoop van de auto na afloop van het contract, die activiteiten worden zo immers binnen het eigen bedrijf gehouden.”

Het lijkt dat jullie een concurrent worden van dealers die al een leasemaatschappij hebben en van leasemaatschappijen zelf. Hebben zij niet geprotesteerd bij de Bovag?
Van der Vlist: “Wij zijn geen leasemaatschappij, maar bieden financieringen aan om leden te helpen lease-activiteiten te ontplooien. Onze naam zie je in de markt niet terug, wel die van het Bovag-lid of de naam van de leasemaatschappij van het bedrijf. De leden die al een leasemaatschappij hebben, kunnen zich ook bij ons financieren en verzekeren.”

Door de naam Bovemij zouden jullie goedkoper geld moeten kunnen aantrekken dan individuele dealers. 
Van der Vlist: “Het idee is om gezamenlijk naar de kapitaalmarkt te gaan, dat is goedkoper dan ieder voor zich. Dat is de kern van het idee. Dit moet dan leiden tot een versterking van de positie van autobedrijven ten opzichte van de concurrentie en dan doel ik op de leasemarkt buiten Bovag om.”

Jullie melden expliciet ook consumentenfinancieringen te mogen aanbieden. Waarom? Is dit bijvoorbeeld interessant voor privélease?
Van der Vlist: “Wij willen Bovag-leden in de breedste zin steunen bij de versterking en verbreding van hun verdienmodel. Op dit moment gaat het alleen om de financiering van de leaseactiviteiten. Doordat we ook beschikken over een vergunning om krediet aan te bieden aan consumenten, kunnen we bedrijven op termijn ook faciliteren om financieringen aan consumenten te verstrekken. Ook de optie privélease wordt bekeken. Dit is echter nog toekomstmuziek. We kunnen en willen niet alles tegelijk.”

Bovemij: wij versterken positie autobedrijf op leasemarkt | Automotive Online

Bovemij: wij versterken positie autobedrijf op leasemarkt

Redactie Redactie
• Laatste update:

Jullie gaan dealers faciliteren (operationeel en financieel). Waarom?
Van der Vlist: “Het gaat niet om alleen dealers, maar om alle Bovag-leden die in leasing actief zijn of willen worden. We faciliteren Bovag-leden op het gebied van objectfinanciering en op de kapitaalmarkt. Voor leden die al actief zijn in leasing gaat het dan alleen om de financiering en de verzekering. Voor bedrijven die nog niet actief zijn in leasing, bijvoorbeeld bedrijven die aanhikken tegen de benodigde backoffice, bieden we totale ondersteuning, dus ook in de operatie. In principe onder het label van het Bovag-lid.”

Wat is jullie target voor dit jaar? Hoeveel auto’s moeten er via jullie de weg op en hoeveel dealers moeten starten? 
Van der Vlist: “Om te beginnen zet het autobedrijf de auto`s in, niet wij. Wij financieren alleen en doen desgewenst de backoffice. Voor ons is 2013 een aanloopjaar. Wij hopen van harte dat de Bovag-leden goede zaken doen, omdat het aanbieden van lease een extra manier is om klanten te binden. Het onderhoud, de schade, rentecomponent en de verkoop van de auto na afloop van het contract, die activiteiten worden zo immers binnen het eigen bedrijf gehouden.”

Het lijkt dat jullie een concurrent worden van dealers die al een leasemaatschappij hebben en van leasemaatschappijen zelf. Hebben zij niet geprotesteerd bij de Bovag?
Van der Vlist: “Wij zijn geen leasemaatschappij, maar bieden financieringen aan om leden te helpen lease-activiteiten te ontplooien. Onze naam zie je in de markt niet terug, wel die van het Bovag-lid of de naam van de leasemaatschappij van het bedrijf. De leden die al een leasemaatschappij hebben, kunnen zich ook bij ons financieren en verzekeren.”

Door de naam Bovemij zouden jullie goedkoper geld moeten kunnen aantrekken dan individuele dealers. 
Van der Vlist: “Het idee is om gezamenlijk naar de kapitaalmarkt te gaan, dat is goedkoper dan ieder voor zich. Dat is de kern van het idee. Dit moet dan leiden tot een versterking van de positie van autobedrijven ten opzichte van de concurrentie en dan doel ik op de leasemarkt buiten Bovag om.”

Jullie melden expliciet ook consumentenfinancieringen te mogen aanbieden. Waarom? Is dit bijvoorbeeld interessant voor privélease?
Van der Vlist: “Wij willen Bovag-leden in de breedste zin steunen bij de versterking en verbreding van hun verdienmodel. Op dit moment gaat het alleen om de financiering van de leaseactiviteiten. Doordat we ook beschikken over een vergunning om krediet aan te bieden aan consumenten, kunnen we bedrijven op termijn ook faciliteren om financieringen aan consumenten te verstrekken. Ook de optie privélease wordt bekeken. Dit is echter nog toekomstmuziek. We kunnen en willen niet alles tegelijk.”