Plug-ins Volvo en Mitsubishi uitverkocht

Redactie Redactie
• Laatste update:

Voor Mitsubishi betekent deze exorbitante verkoopstijging dat de afzet van het totale merk in 2013 sowieso met 200 procent stijgt. Vorig jaar werden er 3.580 Mitsubishi`s verkocht, dit jaar zijn er rond de 10 duizend Outlanders besteld.

Bij Volvo liggen de aantallen lager (rond de drieduizend). “Wij zijn daarmee goed voor ongeveer 70% van de totale productie van de auto”, aldus woordvoerder Femke Bruggeman.

7% bijtelling
Voor beide merken geldt dat auto`s die nu besteld worden pas in 2014 geleverd kunnen worden. Dan is niet langer de 0% bijtelling meer van toepassing, maar moet er 7% betaald worden. Dat werkt een handel met al getekende orders in de hand. “Over het doorverkopen van orders hebben wij niets gehoord”, zegt Jan Willem Oosterveld, woordvoerder bij Mitsubishi Nederland. “Maar bij schaarste zijn er altijd wel wat creatievelingen die daar op inspelen natuurlijk.”

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Plug-ins Volvo en Mitsubishi uitverkocht | Automotive Online

Plug-ins Volvo en Mitsubishi uitverkocht

Redactie Redactie
• Laatste update:

Voor Mitsubishi betekent deze exorbitante verkoopstijging dat de afzet van het totale merk in 2013 sowieso met 200 procent stijgt. Vorig jaar werden er 3.580 Mitsubishi`s verkocht, dit jaar zijn er rond de 10 duizend Outlanders besteld.

Bij Volvo liggen de aantallen lager (rond de drieduizend). “Wij zijn daarmee goed voor ongeveer 70% van de totale productie van de auto”, aldus woordvoerder Femke Bruggeman.

7% bijtelling
Voor beide merken geldt dat auto`s die nu besteld worden pas in 2014 geleverd kunnen worden. Dan is niet langer de 0% bijtelling meer van toepassing, maar moet er 7% betaald worden. Dat werkt een handel met al getekende orders in de hand. “Over het doorverkopen van orders hebben wij niets gehoord”, zegt Jan Willem Oosterveld, woordvoerder bij Mitsubishi Nederland. “Maar bij schaarste zijn er altijd wel wat creatievelingen die daar op inspelen natuurlijk.”

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.