Eric Tak: jaar van overleven voor dealers

Redactie Redactie
• Laatste update:

In zijn jaarrede benadrukte Tak dat dealers in deze crisistijden een keuze moeten gaan maken. “2013 wordt een heel moeilijk jaar. Voor sommigen wordt het een jaar van overleven. Dealers moeten dan ook realistisch zijn. Liever nemen ze een wijs besluit, bijvoorbeeld stoppen of iets anders gaan doen, dan een onrealistische droom na te jagen.”

Het dealerrendement kwam vorig jaar niet boven de 0,08% uit, dat vraagt om actie, zegt Tak: “We moeten zoals in Visie 2015 is aangegeven naar minder vestigingen. Als de markt krimpt heb je minder verkooppunten nodig. Maar veel dealers zitten nog in de ontkenningsfase. Feit is dat we afstevenen op een nieuwe realiteit. Het wordt anders dan in de jaren voor de economische crisis. Niet noodzakelijk slechter, maar wel anders.”

Tak spoort dealers aan nieuwe kansen te pakken, bijvoorbeeld online, of in concepten als klantcontactcentra.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Eric Tak: jaar van overleven voor dealers | Automotive Online

Eric Tak: jaar van overleven voor dealers

Redactie Redactie
• Laatste update:

In zijn jaarrede benadrukte Tak dat dealers in deze crisistijden een keuze moeten gaan maken. “2013 wordt een heel moeilijk jaar. Voor sommigen wordt het een jaar van overleven. Dealers moeten dan ook realistisch zijn. Liever nemen ze een wijs besluit, bijvoorbeeld stoppen of iets anders gaan doen, dan een onrealistische droom na te jagen.”

Het dealerrendement kwam vorig jaar niet boven de 0,08% uit, dat vraagt om actie, zegt Tak: “We moeten zoals in Visie 2015 is aangegeven naar minder vestigingen. Als de markt krimpt heb je minder verkooppunten nodig. Maar veel dealers zitten nog in de ontkenningsfase. Feit is dat we afstevenen op een nieuwe realiteit. Het wordt anders dan in de jaren voor de economische crisis. Niet noodzakelijk slechter, maar wel anders.”

Tak spoort dealers aan nieuwe kansen te pakken, bijvoorbeeld online, of in concepten als klantcontactcentra.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.