RAI Vereniging: Hiqure gaat niet ver genoeg

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens RAI Vereniging is het niet mogelijk met Hiqure te garanderen dat een schadereparatie conform fabrieksvoorschriften is uitgevoerd. Er worden immers meerdere reparatievoorschriften toegestaan dan alleen de fabrieksvoorschriften. Om die reden zou er niet kunnen worden ingestaan voor de reparatiekwaliteit.
 
Wat de brancheorganisatie precies met het gesprek wil bereiken is niet bekend. RAI Vereniging is niet bereikbaar voor commentaar. 

Focwa
Focwa-secretaris Karel Bukholczer zegt niet bekend te zijn met dit standpunt van de RAI Vereniging. “De Hiqure norm is binnen het Centraal College van Deskundigen van de Stichting KZS tot stand gekomen. Het is een officiele ISO norm die geen commerciele intenties heeft en publiek toegankelijk is. Hiqure is een technische norm en stelt de stand der techniek centraal. Dit betekent dat met alle juridische en technische mogelijkheden rekening wordt gehouden.”

Update 8-3:
Inmiddels heeft er overleg plaatsgevonden tussen RAI Vereniging en Stichting KZS. Volgens Jeroen van de Braak van RAI Vereniging is het gesprek positief verlopen. Over de insteek en de uitkomst ervan wil hij niets kwijt. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.