Autocrew gaat pechhulp aanbieden

Redactie Redactie
• Laatste update:

Marketingplan
Autocrew-leden kunnen daarnaast vanaf volgend jaar gebruikmaken van een speciaal marketingteam dat samen met de individuele bedrijven een marketingplan gaat opstellen. “We gaan per verzorgingsgebied een demografische scan maken en aan de hand daarvan een strategie uitstippelen waar de ondernemer mee aan de slag kan”, aldus marketingdirecteur Gerwin Vegter.

Ook is er voor leden de mogelijkheid extra trainingen te volgen. “De technische trainingen boden we al aan, daar hebben we nu ook een web- en e-learningplatform voor kwaliteitmanagement aan toegevoegd”, zegt Vegter.

Hogere prijs
Door de uitbreiding van het marketingpakket gaat ook de deelnameprijs voor het werkplaatsconcept omhoog. “We gaan inderdaad iets zwaardere facturen sturen, maar uiteindelijk zijn onze leden goedkoper uit. Geven ze nu nog versnipperd geld uit aan zaken als marketing, wij hebben die diensten voor ze in een pakket gebundeld wat veel efficiënter is.” 

Autocrew is een werkplaatsformule van Bosch. Vegter is niet bang dat door de marketinginvesteringen het label te dicht bij Bosch Car Service komt te liggen. “Autocrew is een heel andere bloedgroep. Het staat compleet los van Bosch Car Service en kent bijvoorbeeld meer ondernemingsvrijheid voor de leden. Het programma dat er nu ligt is helemaal ontwikkeld op wat wij vinden passen bij Autocrew.”

De eerste jaren lag de focus bij Autocrew vooral op ledenwerving. De komende jaren wil het garageconcept meer de nadruk leggen op kwaliteitsmanagement grotere naamsbekendheid zowel landelijk als regionaal. Autocrew ging in 2010 in van start. Binnenkort verwacht Bosch de honderdste Autocrew-vestiging aan te sluiten.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.