Opel trekt stekker uit G2

Redactie Redactie
• Laatste update:

Naamsbekendheid
“In de praktijk kwam het erop neer dat G2 enkel draaide voor Opel-dealers, terwijl het in de basis was opgezet voor een multibrand omgeving”, legt Opel-woordvoerder Jeroen Maas uit. “We moesten voor G2 veel investeren in naamsbekendheid van het label.”

Daarom heeft Opel Nederland ervoor gekozen weer terug te gaan naar een single brand-strategie en is onlangs het label ‘Opel Occasion’ in het leven geroepen. Onder deze naam worden gebruikte auto’s tot acht jaar oud en 160 duizend kilometer op de teller verkocht. Occasions van maximaal een jaar oud en met een kilometerstand van maximaal 40 duizend worden verkocht onder het label ‘Opel Youngster’. 

“Voordeel van het Opel Occasions-label is dat het opgehangen is aan het sterke merk Opel, waardoor we ons volledig kunnen richten op de communicatie van de voordelen onder het nieuwe programma en niet hoeven te investeren in naamsbekendheid”, aldus Maas. “Opel Occasions is bovendien al een veel gebruikte zoekterm, die daarmee meteen traffic creëert richting het nieuwe label.”

Opel trekt stekker uit G2 | Automotive Online

Opel trekt stekker uit G2

Redactie Redactie
• Laatste update:

Naamsbekendheid
“In de praktijk kwam het erop neer dat G2 enkel draaide voor Opel-dealers, terwijl het in de basis was opgezet voor een multibrand omgeving”, legt Opel-woordvoerder Jeroen Maas uit. “We moesten voor G2 veel investeren in naamsbekendheid van het label.”

Daarom heeft Opel Nederland ervoor gekozen weer terug te gaan naar een single brand-strategie en is onlangs het label ‘Opel Occasion’ in het leven geroepen. Onder deze naam worden gebruikte auto’s tot acht jaar oud en 160 duizend kilometer op de teller verkocht. Occasions van maximaal een jaar oud en met een kilometerstand van maximaal 40 duizend worden verkocht onder het label ‘Opel Youngster’. 

“Voordeel van het Opel Occasions-label is dat het opgehangen is aan het sterke merk Opel, waardoor we ons volledig kunnen richten op de communicatie van de voordelen onder het nieuwe programma en niet hoeven te investeren in naamsbekendheid”, aldus Maas. “Opel Occasions is bovendien al een veel gebruikte zoekterm, die daarmee meteen traffic creëert richting het nieuwe label.”