Sanoma blaast GTO nieuw leven in
GTO komt terug als speciale uitgave naast Autoweek en verschijnt drie keer per jaar onder de naam Autoweek GTO. Autoweek-abonnees krijgen het blad cadeau, maar Autoweek GTO wordt ook los verkocht in de winkel.
Door deze constructie is de titel weer interessant voor adverteerders, zegt Sandor van Es, die samen met Robert van den Ham de hoofdredactie gaat voeren: “Op deze manier hebben we een gegarandeerde oplage van zo`n 50 duizend exemplaren waardoor we gelijk op de kaart staan.” Van Es en Van den Ham blijven naast hun werkzaamheden voor GTO adjunct- en hoofdredacteur van Autoweek.
Autoweek GTO is feitelijk een vervanging van de Autoweek Specials die de afgelopen twee jaar zijn uitgekomen. “Behalve de Autoweek eindejaarsspecial, die wordt in de huidige vorm voortgezet. AutoWeek Classics & Youngtimers wordt geïntegreerd met Classic Trader, dus die twee uitgaven brengen we volgend jaar niet meer in de huidige vorm uit. De thema’s van de andere specials, zoals Supercars, en nieuwe ideeën die we hadden, vallen onder de scope van GTO: passie voor pk’s, van en voor liefhebbers”, aldus Van Es.