Van Kouwen centraliseert remarketing
Wennen
De strakke wijze van taxeren is volgens Van Kouwen wel even wennen voor de medewerkers, maar het levert een goede en helder opgebouwde taxatiewaarde op. “Als je aan een klant duidelijk kunt maken hoe je aan de prijs bent gekomen schept dat vertrouwen”, aldus de algemeen directeur. “We werken sinds 1 oktober op deze manier maar merken nu al dat de opbrengsten verbeteren.”
Via een eigen site, gebaseerd op het systeem van Fleetselect, biedt het bedrijf de handelsvoorraad aan bestaande relaties aan. Van Kouwen: “Wij hebben hiervoor gekozen omdat we deze relaties graag warm willen houden. Op deze manier kunnen we af en toe ook iets extra’s doen, bijvoorbeeld met de prijs. Een goede relatie is immers belangrijk, ook al omdat wij zelf bijkopen via deze kanalen.”
Van Kouwen Automotive heeft negen vestigingen in en rond Amsterdam en vertegenwoordigt de merken Opel, Chevrolet, Kia, Fiat, Alfa Romeo en Abarth.