‘Schrappen mrb-vrijstelling slecht voor milieu’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Pronk waarschuwt de nieuwe regering voor de gevolgen van de maatregel. “Klassiekerbezitters zullen hun voertuigen maximaal gaan schorsen dus de mrb-opbrengsten zullen tegenvallen. Daarnaast verwachten wij dat de maatregel averechts zal uitpakken. Als mensen toch moeten betalen voor klassiekerbezit, zullen ze er waarschijnlijk ook meer in gaan rijden. De beoogde milieuwinst is dan ver te zoeken.”

Verder zal het `rijdend erfgoed` minder zichtbaar zijn, verwacht Pronk. “Er zullen minder klassiekers op de weg zijn. Klassiekerevenementen zullen eronder lijden en er zullen klassiekers worden afgestoten naar het buitenland.”

Bovag
Branchevereniging Bovag vindt ook dat Rutte II in haar wens om oneigenlijk gebruik van klassiekers tegen te gaan, doorslaat. “Wij pleiten voor een systeem van gebruikersdagen. De liefhebber mag maar een maximaal aantal dagen per jaar de weg op met de oldtimer om in aanmerking te komen voor de MRB-vrijstelling. Wie meer rijdt dan dat beperkte aantal dagen, is gewoon MRB verschuldigd”, aldus de branchevereniging in een persverklaring. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Schrappen mrb-vrijstelling slecht voor milieu’ | Automotive Online

‘Schrappen mrb-vrijstelling slecht voor milieu’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Pronk waarschuwt de nieuwe regering voor de gevolgen van de maatregel. “Klassiekerbezitters zullen hun voertuigen maximaal gaan schorsen dus de mrb-opbrengsten zullen tegenvallen. Daarnaast verwachten wij dat de maatregel averechts zal uitpakken. Als mensen toch moeten betalen voor klassiekerbezit, zullen ze er waarschijnlijk ook meer in gaan rijden. De beoogde milieuwinst is dan ver te zoeken.”

Verder zal het `rijdend erfgoed` minder zichtbaar zijn, verwacht Pronk. “Er zullen minder klassiekers op de weg zijn. Klassiekerevenementen zullen eronder lijden en er zullen klassiekers worden afgestoten naar het buitenland.”

Bovag
Branchevereniging Bovag vindt ook dat Rutte II in haar wens om oneigenlijk gebruik van klassiekers tegen te gaan, doorslaat. “Wij pleiten voor een systeem van gebruikersdagen. De liefhebber mag maar een maximaal aantal dagen per jaar de weg op met de oldtimer om in aanmerking te komen voor de MRB-vrijstelling. Wie meer rijdt dan dat beperkte aantal dagen, is gewoon MRB verschuldigd”, aldus de branchevereniging in een persverklaring. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.