Ford sluit ook fabrieken in Engeland

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat maakt de fabrikant vandaag bekend. 

In Genk werken zo’n 4.300 mensen, in de twee Engelse fabrieken 1.400. Ford is nog in onderhandeling met de Belgische vakbonden over de geplande sluiting van de fabriek in Genk

Potentieel
“De Europese markt heeft potentieel om winstgevend te zijn en te groeien als we productontwikkeling kunnen versnellen en voortvarend onze kosten en overcapaciteit aanpakken”, aldus Stephen Odell, voorzitter en ceo van Ford Europe. 

De productie van de nieuwe Mondeo, S-Max en Galaxy zal in Valencia plaats gaan vinden in plaats van in Genk. In Dagenham zal nog wel de productie van een nieuwe, zuinige 2.0-liter dieselmotor plaatsvinden. De Transit die nu nog in Southampton wordt gefabriceerd, zal straks in Kocaeli, Turkije, van de band rollen. 

Ford Europa verwacht dit jaar 1,5 miljard dollar verlies te maken. Rond 2015 verwacht Ford weer winstgevend te zijn in Europa. De fabrikant mikt op een langjarige operationele marge van 6 à 8%. 

Ford sluit ook fabrieken in Engeland | Automotive Online

Ford sluit ook fabrieken in Engeland

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat maakt de fabrikant vandaag bekend. 

In Genk werken zo’n 4.300 mensen, in de twee Engelse fabrieken 1.400. Ford is nog in onderhandeling met de Belgische vakbonden over de geplande sluiting van de fabriek in Genk

Potentieel
“De Europese markt heeft potentieel om winstgevend te zijn en te groeien als we productontwikkeling kunnen versnellen en voortvarend onze kosten en overcapaciteit aanpakken”, aldus Stephen Odell, voorzitter en ceo van Ford Europe. 

De productie van de nieuwe Mondeo, S-Max en Galaxy zal in Valencia plaats gaan vinden in plaats van in Genk. In Dagenham zal nog wel de productie van een nieuwe, zuinige 2.0-liter dieselmotor plaatsvinden. De Transit die nu nog in Southampton wordt gefabriceerd, zal straks in Kocaeli, Turkije, van de band rollen. 

Ford Europa verwacht dit jaar 1,5 miljard dollar verlies te maken. Rond 2015 verwacht Ford weer winstgevend te zijn in Europa. De fabrikant mikt op een langjarige operationele marge van 6 à 8%.