‘Zakelijk rijders niet merktrouw’
Zo’n tweeduizend zakelijk rijders werd ondervraagd over hun autokeuze. Het onderzoek is uitgevoerd door RDC en gepresenteerd tijdens het Driving Business Event van Automobielmanagement.
Uit het onderzoek blijkt dat een aantal merken een gunstige tijd tegemoet gaan, waaronder Citroën, Fiat, Honda, Mitsubishi, Nissan, Seat, Skoda en Volkswagen. Merken die naar verwachting marktaandeel in de zakelijke markt gaan verliezen zijn: Audi, BMW, Hyundai en Lexus.
Eerder dit jaar deed WDM al onderzoek naar merkentrouw. Hieruit bleek juist dat de merkentrouw toeneemt.
Zaken- en Bestelauto van het jaar
Tijdens het Driving Business Event werden ook de Zakenauto en Bestelauto van het jaar 2013 bekend gemaakt. De Ford Focus werd door een vakjury gekozen tot Zakenauto van het jaar. De Peugeot 208 ging er vandoor met de Ambitieprijs. De Volkswagen Transporter werd Bestelauto van het jaar.
Bekijk de Attractiviteitsindex in de rubriek Feiten & Cijfers.