Diks helpt WA-schade te verhalen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Via de nieuwe website 112schade.nl kunnen WA-verzekerden die door toedoen van derden schade aan hun auto hebben opgelopen, deze kosten grotendeels geautomatiseerd verhalen bij de tegenpartij. Ook krijgen ze via deze site inzicht in hun schadedossier.

Nadat de verzekerde het schadeformuier heeft ingestuurd, beoordeelt 112schade.nl de aanmeldingen eerst op haalbaarheid: is er een tegenpartij en kan die juridisch aansprakelijk worden gesteld. “De ervaring leert dat zo’n vijf procent van de inzendingen afvalt. Van de verhalingsacties die wij op de resterende dossiers in gang zetten, is negentig procent succesvol”, aldus initiatiefnemer Marc Diks.

Zowel particulieren als intermediairs kunnen kosteloos gebruik maken van de dienst. “In Nederland is het juridisch zo geregeld dat wanneer een leek een partij inschakelt om hem bij te staan, de tegenpartij hier een vergoeding voor moet geven. Hiervan bekostigen wij onze werkzaamheden. De schadevergoeding gaat volledig naar de indiener.”

Voor schades die naar verwachting duurder zijn dan 500 euro, schakelt 112schade.nl een schade-expert of een door CED gemachtigd schadebedrijf in om het schadebedrag te taxeren. De indiener mag zelf bepalen of en bij welk schadeherstelbedrijf hij de schade laat repareren. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Diks helpt WA-schade te verhalen | Automotive Online

Diks helpt WA-schade te verhalen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Via de nieuwe website 112schade.nl kunnen WA-verzekerden die door toedoen van derden schade aan hun auto hebben opgelopen, deze kosten grotendeels geautomatiseerd verhalen bij de tegenpartij. Ook krijgen ze via deze site inzicht in hun schadedossier.

Nadat de verzekerde het schadeformuier heeft ingestuurd, beoordeelt 112schade.nl de aanmeldingen eerst op haalbaarheid: is er een tegenpartij en kan die juridisch aansprakelijk worden gesteld. “De ervaring leert dat zo’n vijf procent van de inzendingen afvalt. Van de verhalingsacties die wij op de resterende dossiers in gang zetten, is negentig procent succesvol”, aldus initiatiefnemer Marc Diks.

Zowel particulieren als intermediairs kunnen kosteloos gebruik maken van de dienst. “In Nederland is het juridisch zo geregeld dat wanneer een leek een partij inschakelt om hem bij te staan, de tegenpartij hier een vergoeding voor moet geven. Hiervan bekostigen wij onze werkzaamheden. De schadevergoeding gaat volledig naar de indiener.”

Voor schades die naar verwachting duurder zijn dan 500 euro, schakelt 112schade.nl een schade-expert of een door CED gemachtigd schadebedrijf in om het schadebedrag te taxeren. De indiener mag zelf bepalen of en bij welk schadeherstelbedrijf hij de schade laat repareren. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.