Akzo Nobel: te veel schadeherstellers op de markt

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Ondernemers moeten bijdragen aan een lage schadelast, maar de scherpe condities tasten de bedrijven aan. De branche moet nu een keuze gaan maken”, aldus Aalders.

Zijn collega Remco Maassen van den Brink, marketingmanager voor Europa, het Midden Oosten en Afrika bij Akzo Nobel, signaleert ook dat de schadebranche in Nederland onder druk staat. “Met de huidige schadeaantallen hebben we in Nederland aan 1.300 bedrijven genoeg.”

Cosmetisch
In Engeland heeft al een saneringslag plaatsgevonden, vertelt Maassen van den Brink. “Daar nam het aantal schades in vijf jaar tijd met 35% af. De grote en de kleine bedrijven hebben het daar gered. Onder meer door een nieuwe markt aan te boren: cosmetische schades.” 

In Nederland is die markt nog vrijwel onontgonnen. “De branche moet zijn horizon verruimen en zich niet alleen op de grote gestuurde schades richten. Kijk eens hoe veel auto’s er op een parkeerplaats staan met kleine schades. Die moeten ze binnen zien te krijgen.”

Stakeholders
Akzo Nobel wil Acoat Selected-bedrijven helpen zich staande te houden. “We willen ze ondersteunen op de werkvloer en in de directiekamer. Dat doen we door producten te ontwikkelen waardoor monteurs efficiënter kunnen werken. Verder gaan we langs bij stakeholders zoals verzekeraars en leasemaatschappijen, om te weten wat er bij hen speelt. Maar we gaan niet op de stoel van de ondernemer zitten. We blijven leverancier.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Akzo Nobel: te veel schadeherstellers op de markt | Automotive Online

Akzo Nobel: te veel schadeherstellers op de markt

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Ondernemers moeten bijdragen aan een lage schadelast, maar de scherpe condities tasten de bedrijven aan. De branche moet nu een keuze gaan maken”, aldus Aalders.

Zijn collega Remco Maassen van den Brink, marketingmanager voor Europa, het Midden Oosten en Afrika bij Akzo Nobel, signaleert ook dat de schadebranche in Nederland onder druk staat. “Met de huidige schadeaantallen hebben we in Nederland aan 1.300 bedrijven genoeg.”

Cosmetisch
In Engeland heeft al een saneringslag plaatsgevonden, vertelt Maassen van den Brink. “Daar nam het aantal schades in vijf jaar tijd met 35% af. De grote en de kleine bedrijven hebben het daar gered. Onder meer door een nieuwe markt aan te boren: cosmetische schades.” 

In Nederland is die markt nog vrijwel onontgonnen. “De branche moet zijn horizon verruimen en zich niet alleen op de grote gestuurde schades richten. Kijk eens hoe veel auto’s er op een parkeerplaats staan met kleine schades. Die moeten ze binnen zien te krijgen.”

Stakeholders
Akzo Nobel wil Acoat Selected-bedrijven helpen zich staande te houden. “We willen ze ondersteunen op de werkvloer en in de directiekamer. Dat doen we door producten te ontwikkelen waardoor monteurs efficiënter kunnen werken. Verder gaan we langs bij stakeholders zoals verzekeraars en leasemaatschappijen, om te weten wat er bij hen speelt. Maar we gaan niet op de stoel van de ondernemer zitten. We blijven leverancier.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.