Nieuw showroomconcept Audi: cyberstore

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nederland
Het staat nog niet vast of ook in Nederland een cyberstore wordt geopend. “Het is een initiatief van de fabrikant”, aldus woordvoerder Per Peschar van Audi-importeur Pon. “Maar wij hebben bij Audi aangegeven geïnteresseerd te zijn in het concept dus gaan er zeker over in gesprek.” Ook over een mogelijke locatie kan Peschar nog niets zeggen, al is het concept duidelijk bedoeld voor toepassing in stedelijke gebieden. Diverse andere merken hebben al brandstores in steden als Parijs en Berlijn en Mini opende begin dit jaar aan het Amsterdamse Leidseplein.
Dit concept is volgens Peschar echter anders omdat het volledig digitaal is. Behalve configureren van de auto kunnen ook technische details zoals de aandrijflijn, de carrosserie of de LED-verlichting afzonderlijk worden geprojecteerd, zodat complexe technologieën aan bezoekers begrijpelijk kunnen worden gemaakt. “Op die manier kunnen we echt iets nieuws toevoegen aan het bestaande distributiemodel en de merkbeleving. Wij merken dat klanten dat op prijs stellen.”

Trefpunt
Audi zegt met de cyberstore in te spelen op de veranderende wensen van klanten, die het merk en de producten middenin hun eigen leefomgeving willen ervaren. Zo moet elke Audi-City een trefpunt worden voor liefhebbers van het merk. Op de locatie is een klantrelatiemanager actief die fungeert als aanspreekpunt, van het eerste adviesgesprek tot aan aftersales. Daarnaast is elke Audi City verbonden aan een Audi-dealerbedrijf, waar alle producten en diensten van Audi beschikbaar zijn en waar bijvoorbeeld de proefritten plaatsvinden. Audi heeft geen cijfers beschikbaar over de conversie die het nieuwe concept moet opleveren.

Nieuw showroomconcept Audi: cyberstore | Automotive Online

Nieuw showroomconcept Audi: cyberstore

Redactie Redactie
• Laatste update:

Nederland
Het staat nog niet vast of ook in Nederland een cyberstore wordt geopend. “Het is een initiatief van de fabrikant”, aldus woordvoerder Per Peschar van Audi-importeur Pon. “Maar wij hebben bij Audi aangegeven geïnteresseerd te zijn in het concept dus gaan er zeker over in gesprek.” Ook over een mogelijke locatie kan Peschar nog niets zeggen, al is het concept duidelijk bedoeld voor toepassing in stedelijke gebieden. Diverse andere merken hebben al brandstores in steden als Parijs en Berlijn en Mini opende begin dit jaar aan het Amsterdamse Leidseplein.
Dit concept is volgens Peschar echter anders omdat het volledig digitaal is. Behalve configureren van de auto kunnen ook technische details zoals de aandrijflijn, de carrosserie of de LED-verlichting afzonderlijk worden geprojecteerd, zodat complexe technologieën aan bezoekers begrijpelijk kunnen worden gemaakt. “Op die manier kunnen we echt iets nieuws toevoegen aan het bestaande distributiemodel en de merkbeleving. Wij merken dat klanten dat op prijs stellen.”

Trefpunt
Audi zegt met de cyberstore in te spelen op de veranderende wensen van klanten, die het merk en de producten middenin hun eigen leefomgeving willen ervaren. Zo moet elke Audi-City een trefpunt worden voor liefhebbers van het merk. Op de locatie is een klantrelatiemanager actief die fungeert als aanspreekpunt, van het eerste adviesgesprek tot aan aftersales. Daarnaast is elke Audi City verbonden aan een Audi-dealerbedrijf, waar alle producten en diensten van Audi beschikbaar zijn en waar bijvoorbeeld de proefritten plaatsvinden. Audi heeft geen cijfers beschikbaar over de conversie die het nieuwe concept moet opleveren.