De Telegraaf geeft 50 duizend apk’s weg

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Telegraaf is hiervoor een samenwerking aangegaan met The Alwaysbemobile Company. Lezers van de krant kunnen zich registreren, waarna ze per e-mail een apk-cadeaubon krijgen toegestuurd die dertien maanden geldig blijft. De bon kan worden ingeleverd bij een van de ruim 200 apk-keuringsstations die onder de Alwaysbemobile-paraplu hangen (ABC Autoservice, Profile en James).

Na de op=op-actie gaat de krant de apk-cadeaubonnen, die volgens haar een consumentenwaarde van € 39,95 vertegenwoordigen, voor € 12,50 verkopen. Dat is exclusief roetmeting voor dieselauto’s, maar inclusief viergasmeting en afmeldkosten.

APK heilig
The Alwaysbemobile Company lanceerde de apk-bon van €12,50 ruim een jaar geleden, volgens ceo Luc van Bussel zijn er sindsdien ruim vijftienduizend van verkocht. Dat gebeurt onder meer via de eigen webshop en via drogisterijketen Kruidvat.

Omdat Alwaysbemobile een marktaandeel in de apk-markt nastreeft van tien procent (op dit moment tussen den 2 en 3%, red), gaat het nu ook een samenwerking met de Telegraaf aan. “Voor ons is de apk-klant heilig. De eerste komt precies als de keuze wordt gemaakt voor dealeronderhoud of universeel onderhoud en dat betekent voor ons een startmoment voor een relatie met een nieuwe klant”, aldus Van Bussel. “We volgen daarbij de Mediamarktsttrategie: marketingbudget zetten we in om de eerste apk zo voordelig mogelijk te maken.”

Koopjesjagers
Marktleider Kwik-Fit startte al in 2005 met het aanbieden van voordelige apk’s via andere retailkanalen, zoals Kruidvat en Gamma. Volgens marketingdirecteur Arjan van der Meer van Kwik-Fit levert dat weliswaar een toestroom aan nieuwe klanten op, maar gaat het wel om een specifieke groep berijders. “Het zijn relatief vaak doe-het-zelvers die op zoek zijn naar een goedkoop afmeldadres en levert dus niet altijd een klantrelatie op”, aldus Van der Meer. “Wij hebben uitvoerig onderzoek gedaan en ervaren dat een te laag apk-tarief tot argwaan leidt. Mensen begrijpen zelf ook wel dat het niet voor niks kan en vrezen dan voor hoge kosten achteraf.”

Van Bussel vreest niet voor een tegenvallende ROI door het koopjesjagereffect. “Vijf jaar geleden had ik dat wel gedaan, maar door de transparantie van het internet is tegenwoordig iedereen koopjesjager, ook als het gaat om auto-onderhoud.” Van Bussel verwacht via de webshop van De Telegraaf circa vijftigduizend apk-cadeaubonnen per jaar extra te verkopen. De twee bedrijven doen geen mededelingen over de financiële details van de overeenkomst.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

De Telegraaf geeft 50 duizend apk’s weg | Automotive Online

De Telegraaf geeft 50 duizend apk’s weg

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Telegraaf is hiervoor een samenwerking aangegaan met The Alwaysbemobile Company. Lezers van de krant kunnen zich registreren, waarna ze per e-mail een apk-cadeaubon krijgen toegestuurd die dertien maanden geldig blijft. De bon kan worden ingeleverd bij een van de ruim 200 apk-keuringsstations die onder de Alwaysbemobile-paraplu hangen (ABC Autoservice, Profile en James).

Na de op=op-actie gaat de krant de apk-cadeaubonnen, die volgens haar een consumentenwaarde van € 39,95 vertegenwoordigen, voor € 12,50 verkopen. Dat is exclusief roetmeting voor dieselauto’s, maar inclusief viergasmeting en afmeldkosten.

APK heilig
The Alwaysbemobile Company lanceerde de apk-bon van €12,50 ruim een jaar geleden, volgens ceo Luc van Bussel zijn er sindsdien ruim vijftienduizend van verkocht. Dat gebeurt onder meer via de eigen webshop en via drogisterijketen Kruidvat.

Omdat Alwaysbemobile een marktaandeel in de apk-markt nastreeft van tien procent (op dit moment tussen den 2 en 3%, red), gaat het nu ook een samenwerking met de Telegraaf aan. “Voor ons is de apk-klant heilig. De eerste komt precies als de keuze wordt gemaakt voor dealeronderhoud of universeel onderhoud en dat betekent voor ons een startmoment voor een relatie met een nieuwe klant”, aldus Van Bussel. “We volgen daarbij de Mediamarktsttrategie: marketingbudget zetten we in om de eerste apk zo voordelig mogelijk te maken.”

Koopjesjagers
Marktleider Kwik-Fit startte al in 2005 met het aanbieden van voordelige apk’s via andere retailkanalen, zoals Kruidvat en Gamma. Volgens marketingdirecteur Arjan van der Meer van Kwik-Fit levert dat weliswaar een toestroom aan nieuwe klanten op, maar gaat het wel om een specifieke groep berijders. “Het zijn relatief vaak doe-het-zelvers die op zoek zijn naar een goedkoop afmeldadres en levert dus niet altijd een klantrelatie op”, aldus Van der Meer. “Wij hebben uitvoerig onderzoek gedaan en ervaren dat een te laag apk-tarief tot argwaan leidt. Mensen begrijpen zelf ook wel dat het niet voor niks kan en vrezen dan voor hoge kosten achteraf.”

Van Bussel vreest niet voor een tegenvallende ROI door het koopjesjagereffect. “Vijf jaar geleden had ik dat wel gedaan, maar door de transparantie van het internet is tegenwoordig iedereen koopjesjager, ook als het gaat om auto-onderhoud.” Van Bussel verwacht via de webshop van De Telegraaf circa vijftigduizend apk-cadeaubonnen per jaar extra te verkopen. De twee bedrijven doen geen mededelingen over de financiële details van de overeenkomst.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.