Ex-Autorola-directeur start veilingsite
Volgens Post, die in 2010 bij Autorola vertrok, onderscheidt Autoproveiling.nl zich van andere autoveilingsites omdat het zich nadrukkelijk richt op consumenten. Die kunnen zowel auto’s kopen als verkopen. “Ik haak aan op het netwerk van Proveiling, zij hebben een bestand van zo’n 80 duizend particulieren. Zij weten ook hoe deze groep te benaderen.”
Bij de eerste veiling komt ongeveer een derde van de auto’s van particulieren, een derde van faillissementen en de rest van autobedrijven. De minimum vraagprijzen variëren van een paar honderd tot duizenden euro’s.
No cure, no pay
De veiling werkt op basis van no cure, no pay. “Er moet een aanmeldfee betaald worden en vervolgens commissie over iedere verkochte auto. De commissie is afhankelijk van de verkoopprijs. Als de auto niet verkocht wordt, hoeft er geen commissie betaald te worden.”
Biedingen op de auto zijn bindend, in dat opzicht onderscheidt de site zich van Marktplaats. “Daarbij komt nog dat wij ook actief kopers en verkopers zullen benaderen om bijvoorbeeld een deal te sluiten.”
Het is mogelijk om anoniem een auto te plaatsen en om er anoniem op te reageren, de identiteit is alleen bekend bij Autoveilingpro.nl. “Wij garanderen een soepele afhandeling, dat past bij ons full service concept.”
Post hoopt dit jaar 900 tot 1.000 auto’s te veilen.