Van Heck lanceert reparatie-app voor monteurs

Redactie Redactie
• Laatste update:

Met deze app, die beschikbaar is voor zowel Apple als Android, kunnen monteurs tijdens hun werk via een tablet-computer alle benodigde technische en reparatie-informatie over de auto op kentekenniveau raadplegen. Daarbij kunnen ze ook direct aanvinken welke onderdelen er precies nodig zijn, zodat de werkplaatschef of werkvoorbereider die direct kan bestellen.

Van Heck-directeur Johan van der Hoeven kondigde vorig jaar al aan met een reeks aan nieuwe producten te komen. Volgens Van der Hoeven is Topmec de missing link tussen de monteur, werkplaatschef en receptie. De digitalisering van de werkorderprocessen moet zorgen voor een betere efficiency, een hogere kwaliteit van het onderhouds- en reparatiewerk en een afname van de retourstroom. “Die is nu circa tien procent en dat moet met zo`n dertig procent worden gereduceerd”, aldus een enthousiaste Van der Hoeven die Topmec na Mijngrossier.nl de belangrijkste introductie van Van Heck noemt.

Meerdere databronnen
Behalve dat het alle informatie letterlijk tot bovenop de gereedschapskist van de monteur brengt, is het onderscheidend vermogen van Topmec volgens de Van Heck-directeur dat het systeem gebruik maakt van meerdere databronnen. Dat zijn onder meer de fabrikantengegevens van Audacon en OES-leveranciers, maar ook gebruikerservaringen. “Het betekent dat het universele autobedrijf een enorme kwaliteitsslag kan maken. Door te voldoen aan alle fabrikanteneisen ligt de weg naar de gestuurde onderhoudsstroom meer open dan ooit.”

Topmec wordt vanaf september uitgerold via de grossiers in het netwerk van Van Heck. Garagebedrijven betalen 399 euro per jaar per Mijngrossier account. Op elke account kunnen maximaal zes tablets worden aangesloten. Het maken van afspraken over onderdelenafname ligt volgens Van der Hoeven bij de businesspartners zelf. “Het is duidelijk dat wij met de forse investeringen in deze nieuwe tool ook de loyaliteit weer verder willen verhogen. Maar de uitvoering daarvan ligt bij de partners zelf.”

Van Heck streeft ernaar om op termijn 3.500 bedrijven aan te sluiten als Topmec-gebruiker. Mijngrossier heeft maandelijks zo`n 4.500 unieke gebruikers.

Lees meer over de nieuwe Topmec-app bij Autokompas, het vakblad voor de Aftermarket.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Van Heck lanceert reparatie-app voor monteurs | Automotive Online

Van Heck lanceert reparatie-app voor monteurs

Redactie Redactie
• Laatste update:

Met deze app, die beschikbaar is voor zowel Apple als Android, kunnen monteurs tijdens hun werk via een tablet-computer alle benodigde technische en reparatie-informatie over de auto op kentekenniveau raadplegen. Daarbij kunnen ze ook direct aanvinken welke onderdelen er precies nodig zijn, zodat de werkplaatschef of werkvoorbereider die direct kan bestellen.

Van Heck-directeur Johan van der Hoeven kondigde vorig jaar al aan met een reeks aan nieuwe producten te komen. Volgens Van der Hoeven is Topmec de missing link tussen de monteur, werkplaatschef en receptie. De digitalisering van de werkorderprocessen moet zorgen voor een betere efficiency, een hogere kwaliteit van het onderhouds- en reparatiewerk en een afname van de retourstroom. “Die is nu circa tien procent en dat moet met zo`n dertig procent worden gereduceerd”, aldus een enthousiaste Van der Hoeven die Topmec na Mijngrossier.nl de belangrijkste introductie van Van Heck noemt.

Meerdere databronnen
Behalve dat het alle informatie letterlijk tot bovenop de gereedschapskist van de monteur brengt, is het onderscheidend vermogen van Topmec volgens de Van Heck-directeur dat het systeem gebruik maakt van meerdere databronnen. Dat zijn onder meer de fabrikantengegevens van Audacon en OES-leveranciers, maar ook gebruikerservaringen. “Het betekent dat het universele autobedrijf een enorme kwaliteitsslag kan maken. Door te voldoen aan alle fabrikanteneisen ligt de weg naar de gestuurde onderhoudsstroom meer open dan ooit.”

Topmec wordt vanaf september uitgerold via de grossiers in het netwerk van Van Heck. Garagebedrijven betalen 399 euro per jaar per Mijngrossier account. Op elke account kunnen maximaal zes tablets worden aangesloten. Het maken van afspraken over onderdelenafname ligt volgens Van der Hoeven bij de businesspartners zelf. “Het is duidelijk dat wij met de forse investeringen in deze nieuwe tool ook de loyaliteit weer verder willen verhogen. Maar de uitvoering daarvan ligt bij de partners zelf.”

Van Heck streeft ernaar om op termijn 3.500 bedrijven aan te sluiten als Topmec-gebruiker. Mijngrossier heeft maandelijks zo`n 4.500 unieke gebruikers.

Lees meer over de nieuwe Topmec-app bij Autokompas, het vakblad voor de Aftermarket.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.