‘Zakelijke kilometers blijven onbelast’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Hiermee wordt dus dezelfde lijn gevolgd als bij leaseauto`s, de overheid verandert de status van woonwerk-kilometers van zakelijk naar privékilometers.

Volgens AMD moet er nog bepaald worden wat er precies onder woonwerk-verkeer moet worden verstaan.

AMD meldt ook dat een verdere uitwerking van het Kunduz-akkoord nog moet plaatsvinden. Veel details zijn nog onbekend.

Toch heeft de Bovag al berekend wat de plannen automobilisten gaan kosten. Volgens de Bovag leveren de kabinetsplannen 400 miljoen euro meer op dan de 1,3 miljard die nu is begroot. Dat meldt het FD vandaag.

“Het lijkt erop dat de regering ergens een rekenfout heeft gemaakt, maar we weten niet waar”, zegt Rogier Kuin, manager Politiek & Beleid bij Bovag tegen de Bovagkrant. “Het vreemde is dat het laatste kabinet Balkenende deze rekensom ook al eens heeft gemaakt, en toen net als wij is uitgekomen op een hogere belastingopbrengst van 1,7 miljard euro.”

Op dit moment zijn brancheverenigingen in Den Haag nog volop aan het lobbyen om de extra kosten voor mobiliteit zoveel mogelijk te beperken. De VNA pleit in elk geval voor een overgangsregeling voor leaserijders. Bekijk hieronder het interview met Renate Hemerik van de VNA over de status van de plannen en de mogelijke gevolgen voor de lease- en fleetsector.

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Zakelijke kilometers blijven onbelast’ | Automotive Online

‘Zakelijke kilometers blijven onbelast’

Redactie Redactie
• Laatste update:

Hiermee wordt dus dezelfde lijn gevolgd als bij leaseauto`s, de overheid verandert de status van woonwerk-kilometers van zakelijk naar privékilometers.

Volgens AMD moet er nog bepaald worden wat er precies onder woonwerk-verkeer moet worden verstaan.

AMD meldt ook dat een verdere uitwerking van het Kunduz-akkoord nog moet plaatsvinden. Veel details zijn nog onbekend.

Toch heeft de Bovag al berekend wat de plannen automobilisten gaan kosten. Volgens de Bovag leveren de kabinetsplannen 400 miljoen euro meer op dan de 1,3 miljard die nu is begroot. Dat meldt het FD vandaag.

“Het lijkt erop dat de regering ergens een rekenfout heeft gemaakt, maar we weten niet waar”, zegt Rogier Kuin, manager Politiek & Beleid bij Bovag tegen de Bovagkrant. “Het vreemde is dat het laatste kabinet Balkenende deze rekensom ook al eens heeft gemaakt, en toen net als wij is uitgekomen op een hogere belastingopbrengst van 1,7 miljard euro.”

Op dit moment zijn brancheverenigingen in Den Haag nog volop aan het lobbyen om de extra kosten voor mobiliteit zoveel mogelijk te beperken. De VNA pleit in elk geval voor een overgangsregeling voor leaserijders. Bekijk hieronder het interview met Renate Hemerik van de VNA over de status van de plannen en de mogelijke gevolgen voor de lease- en fleetsector.

 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.