Ook Athlon stort zich op autodelen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Door de samenwerking hoopt Athlon bestaande klanten te behouden, maar vooral ook een deel van alle werknemers die nog geen leaseauto heeft te bereiken. “Wij vergroten met dit product ons potentieel”, aldus Blink, die stelt dat lease als zodanig op zijn retour is. “Een leasecontract dat gebonden is aan één werknemer, heeft volgens ons niet de toekomst.”

Volgens Blink staat de auto gemiddeld 90% van de tijd stil. “Dat percentage moet en kan omlaag.” Particulieren kunnen nu al via de systemen van SnappCar een auto huren of hun auto verhuren. Klanten van Athlon kunnen dat voortaan ook met hun leaseauto doen. “Wij faciliteren het gebruik door derden. Wij zorgen voor de betalingsgarantie en schade- en risicoafdekking”, vertelt Blink. 

De systemen zijn van Snappcar. 

Niet meer auto`s
Op termijn moet datzelfde systeem ook gebruikt worden om het autodelen binnen bedrijven op grote schaal mogelijk te maken. “Waarbij bedrijven bijvoorbeeld 10% van hun wagenpark in een pool stoppen en die auto’s worden dan gedeeld.” Voor de bedrijven kan het een verlaging van de kosten betekenen als werknemers bijvoorbeeld in een vrijstaande auto stappen. “En de bezettingsgraad van de voertuigen gaat omhoog.”

Steeds meer bedrijven richten zich op autodelen. Onlangs nam Pon een belang in Greenwheels. Toch is er een verschil, volgens Blink. “Zij zetten er eerst meer auto’s bij. Wij zeggen, er zijn al genoeg auto’s of zelfs te veel. Die moeten we delen.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Ook Athlon stort zich op autodelen | Automotive Online

Ook Athlon stort zich op autodelen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Door de samenwerking hoopt Athlon bestaande klanten te behouden, maar vooral ook een deel van alle werknemers die nog geen leaseauto heeft te bereiken. “Wij vergroten met dit product ons potentieel”, aldus Blink, die stelt dat lease als zodanig op zijn retour is. “Een leasecontract dat gebonden is aan één werknemer, heeft volgens ons niet de toekomst.”

Volgens Blink staat de auto gemiddeld 90% van de tijd stil. “Dat percentage moet en kan omlaag.” Particulieren kunnen nu al via de systemen van SnappCar een auto huren of hun auto verhuren. Klanten van Athlon kunnen dat voortaan ook met hun leaseauto doen. “Wij faciliteren het gebruik door derden. Wij zorgen voor de betalingsgarantie en schade- en risicoafdekking”, vertelt Blink. 

De systemen zijn van Snappcar. 

Niet meer auto`s
Op termijn moet datzelfde systeem ook gebruikt worden om het autodelen binnen bedrijven op grote schaal mogelijk te maken. “Waarbij bedrijven bijvoorbeeld 10% van hun wagenpark in een pool stoppen en die auto’s worden dan gedeeld.” Voor de bedrijven kan het een verlaging van de kosten betekenen als werknemers bijvoorbeeld in een vrijstaande auto stappen. “En de bezettingsgraad van de voertuigen gaat omhoog.”

Steeds meer bedrijven richten zich op autodelen. Onlangs nam Pon een belang in Greenwheels. Toch is er een verschil, volgens Blink. “Zij zetten er eerst meer auto’s bij. Wij zeggen, er zijn al genoeg auto’s of zelfs te veel. Die moeten we delen.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.