Waar staan die nieuwe auto’s?

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Véél importeurs van nieuwe auto`s maken ontzettend mooie, maar ook vaak ingewikkelde websites voor hun merk. Carconfigurators die vaak met technische hoogstandjes zijn gemaakt, maar die door bijna niemand echt lekker zijn te gebruiken.

Maar voor wie maak je een website eigenlijk en wat doen die bezoekers op je website? 42% van de bezoekers bevinden zich in de ZMOT (Zero Moment of Thruth) en dat zijn de bezoekers die je wilt bereiken, wanneer ze online zoeken naar nieuwe en gebruikte auto`s. En aangezien de websites van de importeur en de dealer de twee meest invloedrijke websites zijn voor de ZMOT, zou je denken dat op die websites wel nieuwe en gebruikte auto`s staan.

`waarom staan er gebruikte auto`s op de websites van importeurs en geen nieuwe auto`s die de dealers op voorraad hebben?` 

Nu zijn importeurs, verkopers van nieuwe auto`s en niet van gebruikte auto`s. Wellicht hebben ze een faciliterende rol in de markt voor gebruikte auto`s, want een goede restwaarde doet ook weer meer nieuwe auto`s verkopen. Maar waarom staan er gebruikte auto`s op de websites van importeurs en niet de nieuwe auto`s die de dealers op voorraad hebben staan?

Ik heb een aantal van deze sites bekeken, van Audi tot aan Hyundai. Alleen Audi en Citroën, in deze alfabetische volgorde, zijn bezig met de voorraad nieuwe auto`s. Wel jammer van al die stockfoto`s, waardoor de effort die er in is gestoken, ook weer teniet wordt gedaan. Het wordt tijd dat ook importeurs de stap naar een echte online wereld gaan maken.”

Topsprekers op ISG20 
Op de tweede ISG20 van dit jaar, die 29 april plaatsvindt bij Van der Valk Almere, geven de volgende sprekers een presentatie:

Paul de Vries vertelt over online leadprocessen.
Frans Heutink van DTC Media geeft inzicht in de problemen rond adwordcampagnes.
Frans de Hoyer houdt een lezing over het nut van nieuwsbrieven.
Rob Henneveld van Autobingoo geeft inzicht in de huidige occasiontrends. 

Het evenement is bedoeld voor dealers. Interesse? Kijk hier voor meer informatie en aanmelding.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Waar staan die nieuwe auto’s? | Automotive Online

Waar staan die nieuwe auto’s?

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Véél importeurs van nieuwe auto`s maken ontzettend mooie, maar ook vaak ingewikkelde websites voor hun merk. Carconfigurators die vaak met technische hoogstandjes zijn gemaakt, maar die door bijna niemand echt lekker zijn te gebruiken.

Maar voor wie maak je een website eigenlijk en wat doen die bezoekers op je website? 42% van de bezoekers bevinden zich in de ZMOT (Zero Moment of Thruth) en dat zijn de bezoekers die je wilt bereiken, wanneer ze online zoeken naar nieuwe en gebruikte auto`s. En aangezien de websites van de importeur en de dealer de twee meest invloedrijke websites zijn voor de ZMOT, zou je denken dat op die websites wel nieuwe en gebruikte auto`s staan.

`waarom staan er gebruikte auto`s op de websites van importeurs en geen nieuwe auto`s die de dealers op voorraad hebben?` 

Nu zijn importeurs, verkopers van nieuwe auto`s en niet van gebruikte auto`s. Wellicht hebben ze een faciliterende rol in de markt voor gebruikte auto`s, want een goede restwaarde doet ook weer meer nieuwe auto`s verkopen. Maar waarom staan er gebruikte auto`s op de websites van importeurs en niet de nieuwe auto`s die de dealers op voorraad hebben staan?

Ik heb een aantal van deze sites bekeken, van Audi tot aan Hyundai. Alleen Audi en Citroën, in deze alfabetische volgorde, zijn bezig met de voorraad nieuwe auto`s. Wel jammer van al die stockfoto`s, waardoor de effort die er in is gestoken, ook weer teniet wordt gedaan. Het wordt tijd dat ook importeurs de stap naar een echte online wereld gaan maken.”

Topsprekers op ISG20 
Op de tweede ISG20 van dit jaar, die 29 april plaatsvindt bij Van der Valk Almere, geven de volgende sprekers een presentatie:

Paul de Vries vertelt over online leadprocessen.
Frans Heutink van DTC Media geeft inzicht in de problemen rond adwordcampagnes.
Frans de Hoyer houdt een lezing over het nut van nieuwsbrieven.
Rob Henneveld van Autobingoo geeft inzicht in de huidige occasiontrends. 

Het evenement is bedoeld voor dealers. Interesse? Kijk hier voor meer informatie en aanmelding.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.